کلینیک‌ ها و بیمارستان‌ های خصوصی درآمد چند صد میلیاردی دارند/ مراکز درمانی سکاندار خدمات به محرومین نیستند

مسعود پزشکیان در جلسه علنی امروز (سه‌شنبه 21 دی ماه) مجلس شورای اسلامی در توضیح سوال خود از وزیر بهداشت در خصوص عدم پایبندی به قانون برنامه و تعهد حین اخذ رای در بکارگیری نیروهای انسانی برای مدیریت دانشگاه‌های منتخب گفت: پیش از جلسه رأی اعتماد وزرای دولت گفتم کسانی که در بیمارستان یا کلینیک‌های خصوصی هستند نمی‌توانند سکاندار اداره یا سازمانی باشند که خدمت به محرومین جزو اولویت‌های آنها است. رهبر معظم انقلاب نیز در فرمایشات خود گفتند باید ساختاری درست کنیم که افراد در آن جز دغدغه درد و بیماری بیماران، دغدغه دیگری نداشته باشند.

عضو کمیسیون بهداشت و درمان مجلس افزود: افرادی که در کلینیک‌های بیمارستان‌های خصوصی چند صد میلیارد درآمد دارند و مبالغی خارج از تعرفه از بیماران دریافت می‌کنند نمی‌توانند دانشگاه‌های علوم پزشکی را اداره کنند و به پزشکان توصیه کنند که نباید در بیرون کار کنند. ما باید اول خودمان را اصلاح کنیم و در عمل نشان دهیم تا بتوانیم دیگران را در همین زمینه اقناع کنیم.

پزشکیان در ادامه اظهار داشت: اینکه مدام حرف از انقلاب و شهدا بزنیم و سپس به افراد غنی خدمات ارائه دهیم، درست نیست البته نمی‌گویم که به این افراد که جزء سرمایه‌های کشور هستند نباید خدمات ارائه داد اما قصد و هدف حاکمیت ارائه خدمات به محرومین است و انقلابی که ما برای آن خون دادیم چنین تأکید دارد بنابراین استفاده از افرادی که در بالا نام برده شد در سیستم نمی‌تواند موجب گره‌گشایی محرومین شود.

عضو فراکسیون مستقلین ولایی مجلس با اشاره به اینکه گفته شده افراد با این ویژگی‌ها وجود ندارند، گفت: آدم‌های خوب و با همین خصوصیات بسیار فراوان است، متأسفانه مشکل این است که وقتی منافع خودمان در خطر است می‌خواهیم از افرادی استفاده کنیم که منافع ما را به خطر نیندازند.

وی افزود: وزارت بهداشت باید از افرادی که می‌توانند تمام وقت در سیستم فعالیت کنند، استفاده کند چرا که افرادی که خارج از تعرفه از مردم پول می‌گیرند نمی‌توانند داخل سیستم به آنها خدمات ارائه دهند.

پزشکیان در ادامه خطاب به وزیر بهداشت گفت :  بنده از شما می‌پرسم آیا می‌شود کسی در یک کلینیک خصوصی چند صد میلیارد داشته باشد و خارج از تعرفه‌های دولتی کار کند، سپس بیاید در دانشگاه و بخواهد به محرومین کمک کند؟

نماینده مردم تبریز در ادامه اظهار کرد: آیا این فرد می‌تواند در دانشگاه دولتی به دانشجویان بگوید که اولویت شما باید خدمت به مردم و محرومین باشد در حالی که خودش در کلینیک‌های خصوصی درآمد چندصد میلیاردی دارد؟

پزشکیان به صورت مشروط از توضیحات وزیر بهداشت قانع شد

نماینده مردم تبریز در مجلس شورای اسلامی  پس از دریافت پاسخ از وزیر بهداشت درمان و آموزش پزشکی به صورت مشروط در خصوص بکارگیری نیروها در دانشگاه‌های علوم پزشکی قانع شد و سوال خود را به رای مجلس شورای اسلامی نگذاشت .

مسعود پزشکیان در این خصوص اظهار کرد: هدف بنده اصلاح امور است و انتظار می‌رود وزیر بهداشت نگاه خود را در بکارگیری نیروها در دانشگاه‌ها تغییر داده و نگاه سیاسی به این موضوع نداشته باشد. ما افراد توانمندی برای حضور در این سمت‌ها داریم که انتظار می‌رود وزیر بهداشت رویه خود را تغییر دهد وگرنه ما مجبور به استفاده از ابزارهای نظارتی موجود در دستمان خواهیم شد.

کدخبر: 761012 ویرایش خبر
لینک کپی شد
آیا این خبر مفید بود؟