وقار کاشانی : به هنرمند می گویند شما در مسائل اجتماعی و محیط زیستی دخالت نکن / هنرمندان دغدغه فرهنگسازی دارند + فیلم
حجم ویدیو: 21.06M | مدت زمان ویدیو: 00:02:52

به گزارش رکنا، خیام وقار کاشانی در گفت و گو  با رکنا درباره تلاش های فرهنگ سازی اجتماعی هنرمندان از طریق فضاهای مجازی صحبت کرد و در پاسخ به سوال خبرنگار رکنا مبنی بر اینکه "هنرمندان ما در فعالیت های سیاسی اظهار نظر بیشتری  دارند اما در فرهنگ سازی و اخلاق مداری شاهد فعالیت‌های کمتری از طرف هنرمندان نیستیم ، شما در جایگاه خودتان برای ترویج اخلاق مداری و فرهنگ سازی اجتماعی چه کارهایی انجام دادید؟ گفت:

به عقیده من اینگونه نیست که هنرمندان تنها به مباحث سیاسی واکنش نشان دهند بلکه در فرهنگ سازی اجتماعی جامعه هم تلاش می کنند.  به طور مثال همین چند روز پیش بود که مدیر کل یکی از  استان های شمالی به هنرمندان گفت : شما چه تخصصی دارید که در خصوص محیط زیست اظهار نظر می کنید؟"

خیام وقار کاشانی در ادامه افزود: هنرمندان صرفاً راهنمای خوبی برای مردم هستند و به واسطه محبوبیتی که دارند در جامعه اثر گذار خواهند بود. همه ما نمی توانیم در زمینه های مختلف همانند یک کارشناس و فوق تخصص اظهارنظر کنیم اما می‌توانیم در برخی از زمینه‌ها اظهار نظرهای شخصی داشته باشیم که بخش‌هایی از آن به جا و یا بخشی نابجاست! هنرمندان تنها در زمینه های سیاسی فعالیت نمی کنند بلکه در زمینه فرهنگ سازی هم تلاش خود را می کنند تا اخلاق مداری را در جامعه ترویج دهند و از رسانه ای که در اختیار دارند برای ترویج این مسائل استفاده کنند. اما میزان تاثیر گذاری آن روی مردم باید بررسی شود.

من همانند بسیاری از دوستان  ، خودم را درگیر همه جریانات روزمره و مملکتی نمی کنم زیرا نمی توانم راهی را پیش ببرم اما در جایی که توان دارم فعالیت خود را در زمینه فرهنگ سازی ادامه می دهم. فرهنگ سازی اجتماعی را از خودم شروع کردم و سعی کردم در اطرافیانم نیز آن را ترویج دهم. در زمینه های مختلف زندگی اجتماعی مثل قوانین راهنمایی و رانندگی تلاش کردم که هم رعایت کننده باشم هم اشاعه دهنده فرهنگ درست! به عنوان مثال با دوستان راهور ناجا هر از چندگاهی ویدیو های انگیزشی را در مرکز ویدئوی فرماندهی راهور ثبت می‌کنیم و آنها ویدئو ها را در شبکه‌های تلویزیونی و در شبکه‌های مجازی منتشر می‌کنند.

کدخبر: 775430 ویرایش خبر
لینک کپی شد
مهلا رنجبران
آیا این خبر مفید بود؟