شیوا طاهری: بازیگران باید فکرشان را ورزش دهند/ در بشقاب غذای من صلح است + فیلم
حجم ویدیو: 66.03M | مدت زمان ویدیو: 00:09:03

به گزارش رکنا، شیوا طاهری بازیگر سینما و تلویزیون در گفت و گو با خبرنگار رکنا، از زندگی خصوصی و شروع بازیگری خود تا نکات طلایی برای بازیگری موفق بودن را برای مخاطبانش شرح داد.

شیوا طاهری، متولد 28 مرداد 1369 در تهران و فارغ التحصیل لیسانس رشته کامپیوتر می باشد که با حمایت پدر نظامی خود از تئاتر شروع کرد تا این سال 1393 با سریال گذر از رنج ها در نقش دنیا به شهرت رسید. ازدواج شیوا طاهری در عمق آب و با لباس غواصی بود.

شیوا طاهری از همان دوران کودکی علاقه سرشاری به بازیگری داشت، او داستان کودکی خود را این گونه تعریف کرد:

حدودا 10 سال داشتم ، سری پر شور از رویای بازیگر! خانه تکانی عید بود و در حالی که سریال مورد علاقه ام را نگاه می کردم ، با دستمالی در دست، شامپو فرش را روی زمین پخش می کردم و در ذهن به جای تک تک بازیگر های آن سریال دیالوگ می گفتم و بازی می کردم... این خاطره را همیشه به یاد دارم، رویای بازیگر شدن هر روز در ذهن من تقویت می شد... حتی در دوران مدرسه، تاتر های مناسبی بازی می کردم.

رشته کامپیوتر شیوا طاهری و اصرار پدر برای مهندس شدن!

شیوا طاهری از رشته کامپیوتر به بازیگری روی می آورد؛همین موضوع چالشی جدید را برای او به ارمغان می آورده که این گونه به آن پاسخ می دهد: پدر من علاوه بر این که انسان بسیار هنرمندی است اما به واسطه شغلش ، که کار مهندسی و ریاضی در نظام ارتشی است اهمیت بسیاری برای تحصیلات در رشته های مهندسی قائل است. همین موضوع موجب شد که من تحصیل خود را در رشته مهندسی کامپیوتر ادامه دهم؛ زمانی متوجه آن شدم که باید در مسیر علاقه قلبی خود یعنی بازیگری تلاش کنم که دانشجوی لیسانس مهندسی کامپیوتر بودم ، از همان جا بود که مسیر زندگی من به سمت بازیگری تغییر کرد.

شیوا طاهری : بازیگران باید فکرشان را ورزش دهند!

شیوا طاهری در خصوص اقداماتی که یک بازیگر باید انجام دهد تا در عرصه هنری خود موفق باشد افزود: یک بازیگر پیش از بازیگری باید هنرمند باشد، بازیگرانی که هنرمند هستند، تعداد انگشت شماری دارند.

یک بازیگر باید کتاب و شعر بخواند! اعتقاد اصلی من این است که یک بازیگر شعر را بداند! زیرا شعر جهان بینی را به انسان می آموزد.

تمام احساس و توصیف من نسبت به شعر خواندن در یکی از ابیات سید علی صالحی که می گوید : "و شعر آخرین شفای اندوه آدم است..." خلاصه می شود. من در طول روز زمانی را به شعر خواندن اختصاص می دهم . عکاسی که شاعر باشد میتواند یک عکس شاعرانه بگیرد به عنوان مثال کیارستمی شاعر است و ما به وضوح شعر و اعجاب شعر را در  قاب های او خلق کرده می بینیم.

یک بازیگر باید همواره در حال یاد گرفتن باشد، آمادگی جسمانی داشته باشد و این اعتقادی است که بسیاری از بازیگران خانم و آقا به آن معتقد هستند اما برخی دیگر از بازیگران به آن اهمیتی نمی دهند. یک بازیگر باید ورزش کند، ورزش باعث شناخت بدن می شود؛ علاوه بر آن باید آمادگی جسمانی داشته باشد. بازیگران نباید تنها به صورت و چهره خود رسیدگی کنند بلکه کل بدن یک بازیگر از مغز، بدن ، صورت و همه چیز او باید آماده باشد.

شیوا طاهری: گیاه خوار شدم و در بشقاب غذای من صلح است!

شیوا طاهری در مورد تصمیم خود در خصوص گیاه خوار شدنش گفت : من از مرداد پارسال گیاه خوار شده ام ودلیل اصلی حفظ محیط زیست و سلامت حیوانات است. بر اساس تصمیم شخصی، حس کردم با گیاه خواری سلامت بیشتری دارم و تنها شعاری که می توانم در این مورد بدهم این است که هر بار به بشقاب غذایم نگاه می کنم از این که بشقاب غذای من پر از صلح است و هیچ موجودی برای تهیه این غذا نمرده  خوشنود می شوم. با گیاه خوار شدم سعی داشتم تا سهم خود را در حفاظت از محیط زیست انجام دهم.

کدخبر: 772455 ویرایش خبر
لینک کپی شد
مهلا رنجبران
آیا این خبر مفید بود؟