سیل در جنوب سیستان و بلوچستان ۳ مسیر را مسدود کرد

به گزارش رکنا به نقل از ایرنا، جلال الدین قادری، مدیر کل راهداری و حمل و نقل جاده ای جنوب سیستان و بلوچستان اظهار داشت: با توجه به فعالیت سامانه باران موسمی موسوم به «مانسون» در نواحی جنوبی استان و تقویت این سامانه تا پایان هفته و صدور هشدار سطح قرمز در استان شاهد بارش و جاری شدن سیل شدید در برخی شهرهای جنوبی استان هستیم که این پدیده تاکنون سه مسیر را مسدود کرده است.

وی ادامه داد: هم اینک ۳۴۰ نیروی راهداری این اداره کل با تجهیزات و امکانات کامل در قالب ۵۰ اکیپ در راههای تحت پوشش این اداره کل مستقر هستند تا در کمترین زمان خدمات لازم را به مناطق درگیر سیل ارائه دهند.

مدیر کل راهداری و حمل و نقل جاده ای جنوب استان سیستان و بلوچستان تاکید کرد: با توجه به پیش بینی فراگیری و مقدار بارندگی قابل ملاحظه در مناطق جنوبی استان و احتمال جاری شدن سیلاب در حجم بالا و طغیان رودخانه های محلی از تمامی شهروندان درخواست می شود با توجه به حساسیت شرایط (هشدار وضعیت قرمز) از سفر غیرضروری خودداری کنند.

گفتنی است؛ سازمان هواشناسی روز گذشته هشدار داد که از بعد از ظهر امروز، موج جدید سامانه باران های موسمی به نام «مانسون» از جنوب شرق ایران وارد کشورمان خواهد شد و از عصر امروز تا عصر پنجشنبه بخش هایی از استان های سیستان و بلوچستان، هرمزگان، فارس، کرمان، یزد و خراسان جنوبی درگیر سیل شدید خواهند بود.

سازمان هواشناسی ضمن صدور «هشدار قرمز» به عنوان بالاترین سطح هشدار، از دستگاه های امدادی و اجرایی درخواست کرده است که تا پایان هفته در آماده باش کامل قرار داشته باشند.

در این لینک می توانید گزارش رکنا درباره جزئیات هشدار قرمز سازمان هواشناسی درباره وقوع سیل در هفته اول مرداد 1401 در ایران را بخوانید.

کدخبر: 807566 ویرایش خبر
لینک کپی شد
آیا این خبر مفید بود؟