هشدار به شیرازی ها / سیلاب در راه است

به گزارش رکنا، خلیل عبداللهی، مدیرکل مدیریت بحران استانداری فارس در این‌باره می‌گوید: «اخطار و هشدار نسبت به وضعیت هوا باید از سوی هواشناسی اعلام شود. در صورتی که هیچ اخطاری اعلام نشده است. هفته گذشته اعلام وضعیت نارنجی شده بود، اما این هفته هیچ اعلام و اخطاری نبوده و حتی هواشناسی از میزان بارندگی به دلیل نبود ایستگاه سنجش بی‌اطلاع است. با این وجود، زمان بارندگی و دیدن نشانه‌های سیل با بلندگو به مردم هشدار داده شد، اما به هشدارها توجه نشده است که در تصاویر و فیلم‌های موجود نیز این مطلب دیده می‌شود.»

او همچنین درخصوص مصدومان این حادثه نیز به «شهروند» می‌گوید: «در این حادثه ٥٥ نفر نجات یافتند. آنها مصدوم جدی نشده بودند و شاید کمی ترسیده بودند. در واقع بیش از ٢هزار نفر آنجا بودند. وقتی سیل اطلاع‌رسانی شد، آنها به گوشه‌ای امن پناه و جان سالم به در بردند. در این میان نیز پنج نفر مصدوم جدی‌اند و در بیمارستان بستری شدند.»

سیلاب‌ها در راهند

این در حالی است که نسبت به سیلاب‌های جدید هشدارهای لازم داده شده است. فعالیت سامانه بارشی مونسون در جنوب کشور تشدید خواهد شد. سامانه بارش‌های موسمی همراه با وزش باد شدید و خیزش گردوخاک برای این هفته استان پیش‌بینی می‌شود. بر این اساس، از یکم تا هفتم مردادماه همه استان به‌ویژه جنوب و شرق با این سامانه درگیر خواهند بود. صاعقه، آب‌گرفتگی معابر، جاری‌شدن روان‌آب، بالا آمدن ناگهانی سطح آب رودخانه‌ها و احتمال شکستن درختان از پیش‌بینی‌های هواشناسی برای سامانه بارشی جدید است.

صادق ضیائیان، رئیس مرکز ملی پایش، پیش‌بینی و مدیریت بحران مخاطرات جوی سازمان هواشناسی در این‌باره می‌گوید: «از روز دوشنبه سوم مرداد فعالیت سامانه بارشی مونسون در جنوب کشور تشدید می‌شود و به تبع آن برای استان سیستان‌وبلوچستان هشدار سطح زرد درخصوص وقوع سیلاب را صادر کرده‌ایم. از روز سه‌شنبه تا پنجشنبه یعنی چهارم تا ششم مرداد، فعالیت سامانه بارشی گسترده‌تر شده و پهنه وسیع‌تری را دربرمی‌گیرد. بر این اساس، استان‌های کرمان، فارس، بخش‌های جنوبی استان بوشهر و حتی استان یزد نیز درگیر بارش‌های سیل‌آسا خواهند شد. عمده خطر این بارش‌ها برای استان‌های کرمان، فارس، سیستان‌وبلوچستان و هرمزگان است. هشدارها و توصیه‌های لازم درخصوص وقوع سیلاب را به دستگاه‌ها و ارگان‌های دولتی داده‌ایم.»

همچنین محمدهادی ایمانیه، استاندار فارس با اشاره به هشدار جدید هواشناسی برای رگبار و بارش باران در این هفته از مردم درخواست کرد به هشدارها توجه و از قرار گرفتن در مسیل‌ها؛ حاشیه رودخانه‌ها پرهیز کنند.»

کدخبر: 806956 ویرایش خبر
لینک کپی شد
آیا این خبر مفید بود؟