راز دختر جنگلی که سالها با میون ها زندگی می کرد چیست؟ / او معلول ذهنی است! + عکس

به گزارش رکنا، این دختر بچه معصوم که به معلولیت ذهنی و جسمی دچار بود با سرگذشت تلخی از سوی خانواده اش روبرو شد،حقیقت زندگی این دختر بسیار دردناکتر از چیزی است که چند روز اخیر در رسانه ها گفته شده است.

داستان زندگی دختربچه هندی که گفته شد سال ها در جنگل با گله ای از میمون ها زندگی کرده، حقیقت ندارد. زندگی این دختر بچه شرایط بی رحم موجود در جامعه هند را روشن می کند. او دختری معلول است که در جنگل رها شده بود. رسانه های هند داستان زندگی «موگلی»، دختربچه هندی که در جنگلی پیدا شد را ابتدا شبیه قهرمان رمان تخیلی «کتاب جنگل» نوشته ی رودیارد کیپلینگ بیان کردند. این کتاب که فیلم آن توسط شرکت والت دیسنی ساخته شد، محبوبیت خاصی یافت.

«کتاب جنگل» داستان "موگلی" پسربچه ای است که با گرگ ها در جنگل بزرگ شده و جنگل را خانه خود می داند. رسانه های هند در ابتدا خبر دادند که «موگلی» نیز در کودکی در جنگل ها گم شده بوده و میمون های جنگل وظیفه پرورش او را به عهده گرفته بودند.

پس از چند هفته که «موگلی» هند در بیمارستان بستری شد، پزشکان به مداوای او مشغول شدند و مسئولان نهادهای دولتی نیز به جست و جو برای یافتن خانواده اش پرداختند، مشخص شد که واقعیت به هیچ وجه افسانه وار و جذاب نیست و از سرنوشتی تلخ حکایت دارد.

دختر بچه

رها کردن دختر بچه در جنگل های ایالت اوتارپرادش هند

روزنامه بریتانیایی گاردین نوشته است که مسئولان نهادهای دولتی در هند اکنون به این نتیجه رسیده اند که این دختر بچه هندی را که سنش حدود 8 سال است، در جنگلی در ایالت اوتارپرادش هند رها کرده اند.به نظر می رسد که دلیل این اقدام نیز مشخص است، زیرا این دختربچه از نظر ذهنی و جسمی معلول است. روزنامه بریتانیایی گاردین نظر یکی از ماموران اداره جنگل داری در ایالت اوتارپرادش هند را در این باره نوشته است.

این مامور می گوید:فکر می کنم اعضای خانواده این دختربچه آگاه بودند که او نمی تواند صحبت کند و به همین دلیل هم توانستند او را در نزدیکی جنگل به حال خود ر ها کنند.به این ترتیب این دختر بچه معلول جسمی و ذهنی، تنها چندروز در جنگل زندگی کرده و داستان های نوشته شده در رسانه های هند در باره سال ها زندگی او در جنگل اشتباه است، زیرا جنگل از راه ویدئو کنترل می شود و جنگلبانان نیز به طور منظم بخش های مختلف را کنترل می کنند. به این ترتیب ناممکن بوده که کودکی بتواند مدتی طولانی در جنگل بماند و جنگلبانان متوجه او نشوند.

این نکته هم که این دختربچه با میمون ها زندگی می کرده واقعیت ندارد، زیرا در نزدیکی مکانی که او پیدا شد، تنها یک گله میمون زندگی می کند و زخمی شدن کودک و این که او نمی توانسته صحبت کند، عدم ارتباط اش با گله میمون ها را نشان می دهد. رئیس پزشکان بیمارستانی که این دختر بچه از زمان پیدا شدن در آن بستری و زیر نظر است در ارتباط با نگرش خانواده های هند به فرزند دختر می گوید:«مردم هند علاقه ای به فرزند دختر خود ندارند. این دختر هم که از نظر ذهنی معلول است.خانواده ها در هند بیشتر به فرزند پسر علاقمندند و بسیاری از آن ها حاضر نیستند از فرزندی که معلولیت جسمی و ذهنی دارد، نگهداری کنند.این دختر بچه اکنون تا حد زیادی سلامتی خود را بازیافته و مسئولان در نظر دارند او را در آینده نزدیک او را به پرورشگاه بسپارند.

کدخبر: 799570 ویرایش خبر
لینک کپی شد
آیا این خبر مفید بود؟