تجمع آتش نشانان تهران مقابل شهرداری پایتخت/ شهردار بیا بیرون! + فیلم وعکس
حجم ویدیو: 1.64M | مدت زمان ویدیو: 00:00:12

به گزارش رکنا، آتش نشانان  تهران امروز (29 دی ماه 1400) در سالگرد حادثه پلاسکو مقابل ساختمان شهرداری تهران تجمع کردند. آنها با شعار :"شهردار بیا بیرون" از شهردار تهران خواستار شدند که با حضور در جمع آنان شنونده خواست هایشان باشد.

خواست های این آتش نشانان به شرح ذیل است:

آتش نشانانی که اکثریت آنها، همچون بسیاری از شهروندان ایران گرفتار تورم و گرانی و حاشیه نشینی ناشی از بحران نرخ بالا کرایه خانه ها هستند دیگر سنگینی مخارج زندگی ، طاقتشان را تمام کرده است.

 آتش نشانان اهم مشکلات و خواسته های این روزها خود را اینگونه برای خبرنگار اجتماعی رکنا برشمردند:

۱-حفظ شأن مقام شهدای عزیز آتش نشانی و قرار گیری این عزیزان در زمره بنیاد شهید و جانبازان و ارائه خدمات یکسان با شهدای عزیزجنگ تحمیلی

۲-پیگیری مشاغل سخت و زیان آور آتش نشانان تهرانی از مجلس شورای اسلامی ، ( باتوجه به طولانی شدن مسیر بررسی این موضوع شورای محترم شهر تهران مصوبه ای جهت استفاده از این خدمات برای پرسنل اقدام کند و از طریق مراجع ذیصلاح نوبت رسیدگی فوق العاده اخذ شود.

۳- تامین مسکن مناسب برای آتش نشانان تهران( تناسب مکانی با محل کار پرسنل داشته باشد)

۴- افزایش و ترمیم حقوق پرسنل آتش نشانی تهران باتوجه به تورم

۵-بررسی ارتقا پست پرسنل عملیاتی( پرسنل عملیاتی سالهای سال در یک مرتبه شغلی پایین مثل ۶ -۷-۸و…درجا میزنند که این امر موجب کاهش انگیزه و در مقابل هیچ افزایش حقوقی برایشان اعمال نمیشود)

۶-بازنگری در مرتبه و گروه بدو خدمت(مرتبه ۴ گروه ۶ که تفاوت زیادی با پرسنل جدید الاستخدام در شهرداری دارد

۷-رفاهیات پرسنل مشخص و اجرا شود( رفاهیات پرسنل به زیر 0رسیده )

۸- پرداخت تعطیل کاری پرسنل عملیاتی در روزهای شیفت پنج شنبه

۹- افزایش سرانه اضافه کاری ایستگاه های عملیاتی( غالب پرسنل عملیاتی اضافه کاری صفر دارند)

۱۰-فراهم آوردن امکانات رفاهی جهت بازتوانی و بازپروی آتش نشانان به منظور کاهش استرس های فردی و آماده سازی آتش نشانان برای خدمات دهی مناسب

۱۱- از همه مهمتر توقف تبعیض و اختصاص درجه و پست مناسب سازمانی به همراه مزایای مناسب با توجه به سابقه پرسنل

آتش نشانانی که به حاشیه رانده شده اند

به گفت و گو با اکثریت امدادگران آتش نشانی تهران که می نشینید درد و دل هایی مشترک از وضعیت زندگی خود دارند و می گویند:در حال حاضر بیشتر آتش نشانان در حاشیه تهران اجاره نشین هستند آنهم در مناطقی نه چندان مناسب و برای امرار معاش دو یا سه شغله شده اند.

اجاره نشینی و کار طاقت فرسا در دو یا سه شغل توان عملیاتی پرسنل را تحلیل برده و این خطری است که همشهریان تهران را تهدید می کند.

 

کدخبر: 763996 ویرایش خبر
لینک کپی شد
آیا این خبر مفید بود؟