مرگ تلخ پدر برای زنده ماندن پسر 10 ساله اش / آقا معلم آذری شاهد ماجرا بود + عکس

 پدرجوان وقتی برای نجات پسر ۱۰ ساله‌اش وارد چاه فاضلاب مسکن مهر شهر هوراند شد، جان داد. آقا معلم با دیدن این صحنه برای نجات آن دو اقدام کرد که توانست پسر دانش‌آموز را نجات دهد.

 پارسا ۱۰ ساله، عصر سه‌شنبه ۲۵  آبان امسال با بچه‌های محل در حال بازی در مجتمع مسکن مهر شهر هوراند، استان آذربایجان‌شرقی  بود که توپ‌شان روی دریچه فاضلاب افتاد.

به گزارش رکنا، او  برای برداشتن توپ روی دریچه رفت اما به‌دلیل پوسیدگی آن، به داخل چاه سقوط کرد. پدر پارسا که از بالکن شاهد ماجرا بود، سریع خود را به خیابان رساند و به داخل چاه پرید اما نتوانست او را نجات دهد. مرد معلمی که در آن محله زندگی می‌کند با اطلاع از ماجرا داخل چاه رفت و پارسا را نجات داد اما نادر پدر او فوت شد.

معلم فداکار، ناجی پسر دانش‌آموز از چاه فاضلاب

معلم فداکار ۳۲ ساله به نام فرج‌ا... ابراهیمی در‌باره این حادثه می‌گوید: همراه همسرم و دختر ۴ ساله‌ام در بلوکی در مجتمع مسکن مهر زندگی می‌کنیم. شب حادثه با شنیدن صدای کمک‌خواهی از بیرون خانه به سمت پنجره رفتم. مادر و خواهر پارسا برای نجات جان او درخواست کمک داشتند.

به‌دلیل این‌که مدتی مسؤول حفاظت فنی سد بودم، می‌دانستم برای نجات افراد سقوط کرده در چاه چه باید کرد. از داخل خودرویم طناب آوردم و به کمرم بستم و وارد چاه فاضلاب شدم که عمق آن بیش از چهار متر می‌شد. به‌سختی در آن تاریکی داخل چاه توانستم پارسا را پیدا کنم.

طنابی که همراهم بود را به او بستم و با کمک افرادی که بالای چاه بودند بیرون آوردم. آن زمان نمی‌دانستم پدرش هم در چاه افتاده است. پسر دانش‌آموز را به کمک یک خانم که از همسایه‌ها بود احیا کردیم و آب و فاضلاب از دهانش بیرون زد و نفسش به حالت عادی برگشت.

خانواده‌اش فریاد زدند پدرش هم برای نجات او رفته است. به داخل چاه برگشتم اما هرچه جست‌وجو کردم او را پیدا نکردم. نفس‌هایم به شماره افتاده بود و خود را به دهانه چاه رساندم. اهالی تصور می‌کردند من هم گرفتار شده‌ام. بعد از ۵ دقیقه، پیکر پدر پارسا روی آب آمد. با حضور نیروهای امدادی در محل، جسد این مرد را خارج کردند.

قادر سیفی‌نژاد، عموی نادر از سهل‌انگاری مسؤولان گلایه دارد و گفت: چاه سپتیک فاضلاب مسکن مهر در مجاورت ساختمان بنا شده بود. اهالی پیش از این هشدار داده بودند حفر چاه در آنجا برای سلامت و امنیت اهالی خطرناک است و باید به مکان دیگری منتقل شود که فایده‌ای نداشت.

برادرم چند ماه پیش با شبکه محلی شهرمان تماس گرفت و خبرنگاران صدا‌وسیما برای بررسی وضعیت چاه فاضلاب به آنجا آمده و گزارش تهیه کرده و آن را انعکاس دادند اما هیچ مسؤولی اقدامی برای حل مشکل اهالی نکرد. چند نفر دیگر باید در این محل قربانی شوند تا مسؤولان اقدامی مناسب انجام دهند.

منبع: جام جم

کدخبر: 744797 ویرایش خبر
لینک کپی شد
آیا این خبر مفید بود؟