آتش سوزی مهیب در 2 عرصه جنگلی گلستان / گدازه های آتش تا 400 متر دورتر پرتاب می شوند + فیلم
حجم ویدیو: 9.20M | مدت زمان ویدیو: 00:00:53

گلستان / از ظهر امروز 2 عرصه جنگلی در استان گلستان به صورت همزمان دچار حریق شده اند. مدیرکل منابع طبیعی و آبخیزداری گلستان تاکید کرد که شدت بالای وزش باد، امکان اطفای حریق در طول امشب در ارتفاعات کردکوی گلستان را از بین برده است. البته به گفته او، آتش سوزی در منطقه یانه سر گلستان تا حدی کنترل شده است.

به گزارش خبرنگار اجتماعی رکنا، از ظهر امروز آتش به جان 2 منطقه از عرصه های جنگلی استان گلستان افتاده است. آتش سوزی هایی که به علت وزش شدید باد هنوز کنترل نشده است و امکان اطفای آنها تا پایان امشب وجود ندارد.

عبدالرحیم لطفی، مدیرکل منابع طبیعی و آبخیزداری گلستان درباره آخرین وضعیت وقوع این حریق ها توضیح داد: از ظهر امروز 2 آتش سوزی در عرصه های جنگلی استان گلستان در ارتفاعات کردکوی به وقوع پیوسته که یکی از آنها در حوالی منطقه یانه سر و دومی نزدیک روستای رادکان بوده است.

وی افزود: از همان لحظه گزارش آتش سوزی، نیروهای منابع طبیعی، پرسنل سپاه و نیروهای مردمی مشغول اطفای حریق هستند، اما متاسفانه آتش سوزی های امروز با وزش باد بسیار شدید همراه شد و سرعت وزش باد در برخی اوقات حتی به 70 کیلومتر در ساعت هم رسید، به نحوی که همکارانی که مشغول اطفای حریق هستند، در برخی زمان ها حتی نمی توانستند روی پای خود بایستند.

مدیرکل منابع طبیعی گلستان ادامه داد: آتش منطقه یانه سر تا حد زیادی کنترل شده است، اما آتشی که در منطقه رادکان رخ داده است، به دلیل وزش شدید باد به هیچ وجه قابل کنترل نیست و امکان اطفای حریق از نیروهای ما گرفته شده است؛ بخصوص که آتش سوزی در این منطقه در ارتفاعات نزدیک به 2600 متری رخ داده است.

لطفی تاکید کرد: ما درخواست اعزام بالگرد را از عصر امروز ارائه کردیم و قرار است فردا صبح 2 یا 3 فروند بالگرد از استان های تهران و البرز به گلستان اعزام شود. البته هم اکنون نیروهای ما با استفاده از دمنده و ماشین های آتش نشانی مشغول اطفای حریق هستند.

وی با اشاره به سرعت بسیار بالای وزش باد گفت: وزش شدید باد امکان اطفای حریق در منطقه رادکان در طول امشب را برای همکاران ما از بین برده است. اکنون سرعت وزش باد در این منطقه خارج از تصور است و حتی باعث می شود که گدازه های آتش موجود در منطقه به 400 متر دورتر پرتاب شوند.

مدیرکل منابع طبیعی گلستان با بیان اینکه وسعت آتش سوزی و حجم خسارت هنوز برآورد نشده است، اضافه کرد: به احتمال فراوان بازهم سهل انگاری انسانی، عامل بروز آتش سوزی های امروز است.

 

 

 

کدخبر: 723297 ویرایش خبر
لینک کپی شد
آیا این خبر مفید بود؟