علت درگذشت صادق صفائی بازیگر سینما و تئاتر

به گزارش رکنا، صادق صفائی بازیگر شناخته‌شده عرصه سینما و تئاتر که اغلب مخاطبان او را با فیلم‌هایی چون آژانس شیشه‌ای، از کرخه تا راین و خوابگاه دختران به یاد می‌آورندبه دلیل عارضه قلبی در ۶۰ سالگی درگذشت.

شهرام گیل‌آبادی مدیرعامل خانه تئاتر ضمن تأیید این خبر گفت: حوالی ساعت ۲۰ و ۳۰ دقیقه مطلع شدم که زنده‌نام صادق صفائی، دوست و همکار باسابقه‌ام در عرصه هنر بازیگری و از اساتید نامدار و اعضای هیات علمی دپارتمان تئاتر دانشگاه تهران به دلیل عارضه قلبی دار فانی را وداع گفته است.

وی ادامه داد: شنیدن اخبار کوچ دوستان، همکاران و اهالی خانواده هنر سینما و تئاتر دردی است که این روزها بر زخم‌های مکرر دیگر چون ویروس کرونا و درگذشت  هم‌وطنانمان می‌افزاید.

گیل‌آبادی در پایان ضمن تسلیت به خانواده سینما و تئاتر در فقدان این بازیگر پیشکسوت و فعال در عرصه بازیگری تئاتر، سینما و تلویزیون گفت: درحال‌حاضر مأموران پزشکی قانونی در جال معاینه او هستند و طبق گفته‌های اولیه دلیل درگذشت او به‌سبب عارضه قلبی بوده‌است.

مدیرعامل خانه تئاتر در پایان درباره مراسم تشییع و تدفین این بازیگر فقید گفت: به محض مشخص شدن روز و هماهنگی با خانواده این هنرمند، مراتب از طریق رسانه‌ها اطلاع‌رسانی خواهد شد.

به گزارش ایرنا، صادق صفایی متولد ۲۶ آبان ۱۳۴۰ در طبس کارگردان و بازیگر سینما، تئاتر و همچنین عضو هیات علمی دپارتمان نمایش دانشکده هنرهای نمایشی و موسیقی دانشگاه تهران بود.

زنده‌نام صفایی قریب به ۳۰ سال سال سابقه تدریس در مراکز علمی و هنری مختلف را دارد که به عنوان نمونه می‌توان از دانشگاه سوره، دانشکده هنر دانشگاه آزاد تهران، مرکز آموزش حوزه هنری سازمان تبلیغات اسلامی، مؤسسه آموزش عالی سوره اصفهان و دانشگاه آزاد اراک نام برد.

وی در سال ۱۳۷۹ به عضویت هیات علمی دپارتمان نمایش دانشکده هنرهای نمایشی وموسیقی دانشگاه تهران درآمد و تاکنون به تدریس در آنجا مشغول بود.

از جمله فیلم‌هایی که صفایی در آنها به ایفای نقش پرداخته می‌توان به آثاری چون فردا (مهدی پاکدل)، من و زیبا و وقتی همه خواب بودند ( هر دو اثر به کارگردانی فریدون حسن‌پور)، خوابگاه دختران (محمدحسین لطیفی)، سفر سرخ (حمید فرخ‌نژاد)، آژانس شیشه‌ای و از کرخه تا راین (هر دو اثر به کارگردانی ابراهیم حاتمی‌کیا) و تمام وسوسه‌های زمین (حمید سمندریان) اشاره کرد.

همچنین وی در نمایش‌هایی چون باران اگر بخواهد (آرش آبسالان)، پریشان در باد (فرشاد فرشته حکمت)، دایره گچی قفقازی (حمید سمندریان)، مرغ دریایی (هما روستا)، شبانه (علی حجازی)، در انتظار کسی که مثل هیچ‌کس نیست (فیاض موسوی)، تاریکی‌های سرکش (مهین اسکوئی) و آنجا که ماهی‌ها سنگ می‌شوند (رضا ذوالفقاری) به ایفای نقش پرداخته است.

زنده‌نام صفایی برای بازی در دو فیلم سفر سرخ و از کرخه تا راین، برنده دیپلم افتخار و جایزه ویژه هیئت داوران جشنواره بین‌المللی فیلم فجر شده است.

کدخبر: 715500 ویرایش خبر
لینک کپی شد
آیا این خبر مفید بود؟