آتش‌گرفتن موبایل در هواپیما دردسر شد / تخلیه فوری مسافران + عکس

عصر روز گذشته یک گوشی سامسونگ در داخل خطوط هوایی آلاسکا دچار آتش‌سوزی شد.

پس از بررسی مشخص شد که گلکسی A21 مسافری در پرواز ۷۵۱ هواپیمای مسافربری خطوط هوایی آلاسکا در فرودگاه بین‌المللی سیاتل-تاکوما دچار آتش‌سوزی شده است و خدمه‌ی پرواز مجبور به خروج اضطراری مسافران شدند.

به گزارش رکنا، این حادثه درست پس از فرود هواپیما در فرودگاه رخ داد و آتش‌گرفت گوشی باعث شد تا خدمه‌ی هواپیما از کپسول آتش‌نشانی و کیسه‌ی نگه‌داری باتری برای جلوگیری از دودکردن گوشی استفاده کنند؛ اما با‌این حال مقداری دود در هواپیما وجود داشت که درنهایت مسافران از طریق سرسره‌های بادی خارج و با اتوبوس به فرودگاه منتقل شدند. آسیب وارد شده به گوشی آنقدر زیاد بوده که قابل تشخیص نیست. خوشبختانه این حادثه به‌سرعت رسیدگی شد و به کسی آسیب جدی نرسید.

پری کوپر، سخنگوی فرودگاه سیاتل در ایمیلی به روزنامه‌ی سیاتل تایمز گفت:پس از تحقیق فراوان می‌توانم بگویم که گوشی به‌طور کامل سوخته و غیر قابل تشخیص است. بااین‌حال، طی مصاحبه با یکی از افسران پلیس سیاتل، این مسافر نام گوشی را گلکسی A21 سامسونگ اعلام کرد؛ اما باز هم با مشاهده‌ی باقی‌مانده‌ی گوشی نمی‌توانیم آن را تأیید کنیم.

همه‌ی دستگاه‌های دارای باتری لیتیوم‌یونی خطر آتش‌سوزی و انفجار را دارند و با وقوع این حادثه نمی‌توان گفت که فقط گلکسی A21 مشکل دارد. اتفاقاتی بدین شکل در طول این سال‌ها با دستگاه‌های مختلف سایر شرکت‌ها نیز رخ داده است. اگر به یاد داشته باشید چنین اتفاقی در سال ۲۰۱۶ برای گلکسی نوت ۷ رخ داد که گوشی‌های زیادی در سراسر جهان آتش گرفت و سامسونگ مجبور شد تا تولید آن را متوقف کند و گوشی‌های فروخته‌شده را پس بگیرد.

آتش سوزی گوشی

کدخبر: 714949 ویرایش خبر
لینک کپی شد
آیا این خبر مفید بود؟