خاک خوردن تخت های بیمارستان تخصصی کرج در کمیابی تخت بیمارستانی در کشور / توضیحات وزارت بهداشت
حجم ویدیو: 3.93M | مدت زمان ویدیو: 00:01:00

شیوع نوع جهش یافته کرونا به نام دلتا کرونا باعث بروز پیک پنجم کرونا در کشور شده است. تعدادی از بیماران کرونا به دلیل کمبود تخت های بیمارستانی مجبور به انتظار کشیدن شده اند و در همین حین بیمارستانی مثل بیمارستان امام خمینی (ره) کرج که دارای تخت های ICU است می تواند پذیرای چندین بیمار کرونا باشد، به دلیل سوء مدیریت حدود 22ماه است که خالی از بیمار مانده است.

به گزارش خبرنگار اجتماعی رکنا، امروز ویدیویی از بیمارستان تخصصی و 160 تختخوابی امام خمینی (ره) کرج منتشر شد. در این ویدیو که از ICU این بیمارستان ضبط شده است، تخت های خالی بیمارستان نشان داده می شود. فیلمبردار این ویدیو با لحنی اعتراض آمیز عنوان می کند که به دلیل سوء مدیریت مدت هاست که این بیمارستان خالی از بیمار است و این در حالی است که بیماران کرونایی در حال حاضر در بیرون از بیمارستان به این امکانات و تخت ها به شدت نیازمند هستند.

پیگیری خبرنگار اجتماعی رکنا از کیانوش جهانپور، رئیس مرکز روابط عمومی و اطلاع رسانی وزارت بهداشت از وضعیت بیمارستان امام خمینی و علت خالی بودن تخت های این بیمارستان در پیک پنجم کرونا حاکی از آن است که مدت زیادی است که این بیمارستان در این وضعیت قرار داشته است.

جهانپور در این رابطه به رکنا گفت: بیمارستان تخصصی امام خمینی (ره) کرج، بیمارستانی خصوصی بوده و مدت هاست که در تعطیلی به سر می برد.

وی ادامه داد: بیمارستان امام خمینی (ره) تا کنون با مواردی همچون معوقات درآمد پرسنل، تجمع پرسنل بیمارستان و عدم پرداخت بدهی های بیمارستان توسط خریداران آن روبرو بوده است.

جهانپور با بیان اینکه این بیمارستان پیش ازین متعلق به سازمان همیاری شهرداری کرج و سازمان بنیاد شهید بوده که مزایده گذاشته می‌شود ادامه داد: دو سال در اختیار بخش خصوصی بوده که ظاهرا به تعهدات خود عمل نمی کند و بیمارستان مجددا توسط مالکین اولیه پس گرفته می‌شود، منتهی پرونده قضایی و مشکلات آن بین هر سه در دستگاه قضایی در دست بررسی آست.

 مدیر کل روابط عمومی وزارت بهداشت افزود: در خیز پنجم همه گیری کرونا دانشگاه علوم پزشکی البرز طی نامه ایی با توجه به کمبود تخت دانشگاهی در این استان و احتمال نیاز به تخت بستری از استانداری البرز درخواست نموده که در زمان پیک تخت های فوق تحت اختیار دانشگاه صرفا جهت بستری بیماران کرونایی قرارگیرد و به مسیولین قضایی استان هم رونوشت داده شده است.

بیش از یکسال تعطیلی بیمارستان در روزهای کرونایی

لازم به ذکر است در دی ماه سال 99 نیز مدیرعامل سازمان همیاری شهرداری های استان البرز در مورد وضعیت بیمارستان امام خمینی (ره) کرج گرفته بود: مسئول خریدار بیمارستان، طی 15 ماه اخیر به هیچکدام از تعهدات خود جامه عمل نپوشانده و متاسفانه به همین دلیل خدمات رسانی در یکی از مهمترین مراکز درمانی استان البرز در شرایط حساس کنونی و شیوع کرونا به صفر رسیده است.

حال که 22 ماه از خرید این بیمارستان می گذرد و ظاهراً خریداران این بیمارستان هنوز بدهی های خود را پرداخت نکرده اند، سوال اینجاست که در شرایط وخیم بهداشت و درمان و کمبود تخت های بیمارستانی برای بیماران کرونا کدام نهاد و دستگاه مسئول رسیدگی به این وضعیت است؟

کدخبر: 710513 ویرایش خبر
لینک کپی شد
مهدی برازنده
آیا این خبر مفید بود؟