زاکانی: با همکاری چین در 8 بوستان تهران هتل بالای 5 ستاره می سازیم / شورای شهر: وظیفه شما نیست+ فیلم

به گزارش خبرنگار اجتماعی رکنا، روز گذشته در صحن علنی شورای شهر تهران ، علیرضا زاکانی ، شهردار تهران در خصوص موضوعاتی سخن گفت که مورد سوال اعضای شورای شهر قرار گرفت. از جمله ساخت مسکن، هتل ، شهربازی و... با همراهی چینی ها!

حبیب کاشانی ، خزانه دار شورا، ضمن تقدیر از تیم عملیاتی شهرداری برای طی فرایند قراردادها در چند ماه اخیر، اعلام کرد: حجم قراردادهای اعلام شده بین ۱۲ تا ۱۳ میلیارد یورو معادل ۷۸۰ هزار میلیارد تومان است؛ برای اینکه مشخص شود آورده ما چه اندازه خواهد بود، باید به صورت شفاف گزارش داده شود.

وی افزود: مردم باید بتوانند این خدمات را لمس کنند. خواسته مردم و یا وظیفه ذاتی شهرداری ساخت هتل نیست. شهرداری یک هتل شهر دارد که به پیمانکار واگذار کرده از این رو بر همه مبرهن است که هتل ستاره دار به جهت امکانات آن نیست بلکه از لحاظ ارائه خدمات است. مضافاً بر اینکه هتل های ۷ ستاره با دین و فرهنگ ما تطابق ندارد.

خزانه دار شورا با تأکید بر اینکه مطالب و اقدامات باید شفاف به صحن شورا ارائه شود؛ اظهارکرد: متأسفانه چون مطالب قطره چکانی دریافت می شود و استدلال ها کافی نیست؛ باید بعد از صحن شورا، تشکیل جلسه دهیم و موارد مجدداً مطرح شود.

چرا شهرداری تهران باید وارد حوزه هتل سازی و شهربازی سازی شود

سید جعفر تشکری هاشمی ، عضو شورای شهر نیز در این خصوص تصریح کرد: شهردار تهران در گزارش خود از هتل سازی و شهربازی سازی صحبت کرد اما نکته حائز اهمیت این است که این گونه موارد وظیفه شهرداری تهران نیست و از جنس تصدی‌گری است، مطابق با فرمایشات مقام معظم رهبری که فرمودند باید اجازه دهیم بخش خصوصی مشارکت واقعی داشته باشد اکنون نیز باید گفته شود مدل اقتصادی هتل‌سازی و شهربازی سازی چیست؟ آیا قرار است آنها به فروش برسند؟ آیا قرار است توسط شهرداری اداره شوند یا قرار است بر اساس مشوق‌ها توسط دیگران به نتیجه برسند.

کدخبر: 970007 ویرایش خبر
لینک کپی شد
آیا این خبر مفید بود؟