سایت آموزشیار دانشگاه آزاد همچنان در دسترس نیست / روابط عمومی دانشگاه: اینها فقط یک شوخی است !

به گزارش خبرنگار اجتماعی رکنا، سایت آموزشیار دانشگاه آزاد همچنان غیرقابل دسترس است. دانشجویانی که قصد انتخاب واحد و یا دیدن نمرات امتحانات خود را دارند، با هشدار «لطفا لحظاتی بعد مجددا تلاش کنید» مواجه شده اند.

آموزشیار

این در حالی است که ترم جدید به زودی شروع می شود و دانشجویان هنوز نمی دانند می بایست چه برنامه ای برای زندگی درسی خود داشته باشند. 

همچنین در یکی دو روز گذشته، تصاویری از هک شدن سامانه آموزشیار منتشر شد که در آن مشاهده می شد که با ذکر مطالبی طنز، دسترسی دانشجویان به بخش های مختلف این سایت را مختل کرده بود. 

هک آموزشیار

حال در این میان، سیدامیر محجوب، مدیرکل روابط عمومی دانشگاه آزاد اسلامی گفت: هک شدن سامانه آموزشیار صحت ندارد و تصاویر منتشر شده در فضای مجازی، صرفاً شوخی بامزه یک دانشجو است. سامانه آموزشیار هفته گذشته تحت حملات DDoS قرار گرفت و مدت کوتاهی دچار اختلال شد. پس از برطرف شدن مشکل، سامانه فعالیت طبیعی خود را دارد و در حال خدمت‌رسانی است.

وی تاکید کرد: امروز صبح چند تصویر ساختگی با توضیح هک شدن سامانه آموزشیار دانشگاه آزاد در فضای مجازی، خصوصاً کانال‌های طنز و سرگرمی منتشر شد. اصل مطلب صحت نداشت و سامانه آموزشیار به هیچ وجه هک نشده بود.

او در ادامه افزود: با این حال متأسفانه برخی رسانه‌های رسمی بدون تلاش برای دانستن صحت و سقم ماجرا آن را منتشر کردند. شوخی و ساخت تصاویر طنازانه طبیعت فضای دانشجویی است و ایرادی بر آن نیست ولی از منابع خبری انتظار می‌رود در چنین شرایطی با استانداردهای حرفه‌ای برخورد کنند.

کدخبر: 968520 ویرایش خبر
لینک کپی شد
زهرا علی هاشمی دبیر گروه: آزاده مختاری
آیا این خبر مفید بود؟