وزیر بهداشت آخرین وضعیت درمان مجروحان حادثه تروریستی کرمان را تشریح کرد

به گزارش رکنا ، دکتر بهرام عین اللهی شامگاه چهارشنبه در جمع خبرنگاران با بیان اینکه ۹۵ نفر در این حادثه شهید شده اند اظهارداشت: از عصر امروز تا حدود ساعت هشت و نیم امشب ۱۱۱ عمل جراحی توسط کادر پزشکی بیمارستان های کرمان انجام شده است.

وی ضمن تشکر از کارکنان حوزه پزشکی کرمان که در روز تعطیل خدمات رسانی ویژه به این مجروحان داشتند گفت: ۱۲۸ بیمار تحت نظر هستند که عمل نشدند و ممکن است جراحی بخواهند یا نیاز نباشد.

به گفته عین اللهی ۲۰ بیمار در آی سی یو و تحت مراقبت های ویژه هستند که بدحال‌ترند و برای برخی از آنان لوله گذاری انجام شده است.

به گفته وی آمار ۲۱۱ مصدوم مجروحان، غیر از بیماران سرپایی است که ترخیص شده اند.

وزیر بهداشت گفت که عمده مصدومان به بیمارستان های دانشگاهی شامل شهیدباهنر، افضلی و پیامبر اعظم (دانشگاهی)منتقل شدند و بیمارستان های حضرت فاطمه زهرا، ارتش و سیدالشهدا نیز در کنار پنج بیمارستان خصوصی خدمات رسانی به ویژه به مجروحان سرپایی داشتند.

وزیر بهداشت توضیح داد: ۹۵ شهید داشتیم که برخی در صحنه به شهادت رسیدند و بعضی هم بعد از رسیدن به مراکز درمانی به علت شدت جراحت ها شهید شدند.

وی با بیان اینکه از نظر رسیدگی به مصدومان بیمارستان های کرمان خیلی موفق عمل کردند گفت: الان با رییس جمهور تماس تلفنی داشتم که گفتند از قول وی به مردم عزیز کرمان تسلیت بگوییم و از کارکنان بیمارستان های مختلف که حدود ۱۲ بیمارستان(دانشگاهی و خصوصی) نیز تشکر شود.

وزیر بهداشت افزود: تا ساعاتی دیگر حدود ۱۰ نیروی تخصصی و فوق تخصصی جراحی در بخش های مختلف وارد کرمان می شوند که در صورت نیاز به کادر موجود کمک کنند.

وی با بیان اینکه مشکل خون به ویژه گروه اُ منفی نیز حل شده است گفت: برای تامین داروهای موردنیاز هم هماهنگی انجام و در بیمارستان شهید باهنر، ستاد فرماندهی تشکیل شده است و مراقبت خواهیم کرد.

وزیر بهداشت کار شناسایی شهدای مجهول الهویه را نیز برعهده پزشکی قانونی دانست و گفت که این نهاد در کرمان از تیمی تخصصی و موثق برخوردار است که دستورات لازم نیز در تهران برای انجام آزمایشات ژنتیکی و تشخیص هویت صادر شده است.

به گفته وی تا ساعات دیگر درباره لزوم انتقال بیماران به تهران نیز تصمیم گیری و جمع‌بندی خواهد شد.

وی با بیان اینکه این حادثه که کودکان، زنان، پیرزنان و پیرمردان در کنار جوانان به شهادت رسیده اند نشان می دهد دشمنان ما چقدر بی رحم هستند گفت: امروز در مراسم سالگرد حاج قاسم واقعا صحنه های غزه تکرار شد و شاهد تکه تکه شدن بچه ها، جوانان، پیرزنان و پیرمردان بودیم که نشان می دهد با یک دشمن خونخوار مواجه هستیم.

وزیر بهداشت گفت: چند نفر از کارکنان اورژانس و هلال احمر نیز در این حادثه شهید شدند که نشان می دهد امدادگران و کارکنان اورژانس ما قهرمانانی هستند که در همه صحنه ها حاضرند و جانشان را به خطر می اندازند تا جان دیگران را نجات دهند.

 وزیر بهداشت درحالی آمار شهیدان حادثه را تا این لحظه ۹۵ نفر اعلام کرده که پیشتر مسئولان اورژانس آمار شهدای این حادثه را ۱۰۳ نفر بیان کردند و گفته می شود این مغایرات به علت تکرار نام برخی شهدا بوده است.

منبع : ایرنا

کدخبر: 960725 ویرایش خبر
لینک کپی شد
آیا این خبر مفید بود؟