بانوان نسبت به مسئله فرزندآوری و جوانی جمعیت توجه داشته باشند

فریبا ولی پور امروز ۱۲ دی‌ماه در نشست بانوان فاطمی، رهروان حاج قاسم که با حضور دانشجویان دختر مراکز آموزش علمی کاربردی خرم‌آباد در سالن جلسات این دانشگاه برگزار شد، اظهار کرد: به جرات می‌توان گفت مسائل اقتصادی کمترین نقش را در حوزه فرزندآوری و افزایش جمعیت کشور دارند.

وی با اشاره به رتبه نخست سیستان و بلوچستان در حوزه تولد و فرزندآوری تصریح کرد: مقاومت در حوزه جوانی جمعیت از سوی برخی خانواده‌ها افزایش یافته و آسیب‌های ناشی از کاهش جمعیت در برخی خانواده‌ها در حال ظهور و بروز است.

مدیرکل دفتر امور زنان و خانواده استانداری لرستان اضافه کرد: در شهر خرم‌آباد کمترین میزان تولد در محله‌ای همانند شیرخوارگاه رخ داده و بیشترین میزان تولد نیز متعلق به مناطق حاشیه‌ای همچون علی‌آباد، اسدآبادی و دره گرم بوده است که این امر نشان می‌دهد مسائل اقتصادی اولین و تنهاترین مشکل در حوزه جوانی جمعیت نیست بلکه این امر ناشی از مشکلات فرهنگی است.

ولی پور خاطرنشان کرد: در مقاطعی از تاریخ کشور، برخی بانوان و مردان زیر تیغ جراحی‌های جبران‌ناپذیر رفتند که نشان‌دهنده تأثیر بالای تبلیغات و مسائل فرهنگی ناشی از آن بود.

وی ادامه داد: از بانوان انتظار می‌رود به‌طور اساسی نسبت به مسئله فرزندآوری و جوانی جمعیت توجه داشته باشند تا در آینده ایران برای تأمین نیروی انسانی خود به کشورهای دیگر متوسل و پست‌های مدیریتی به دست کشورهای دیگر سپرده نشود.

مدیرکل دفتر امور زنان و خانواده استانداری لرستان همچنین با اشاره به در پیش بودن انتخابات اسفندماه امسال افزود: رسالت مهمی در روزهای آتی پیش روی بانوان کشور است که مهم‌ترین رویداد با عنایت به مبدأ تحول بودن دانشگاه‌ها برگزاری انتخابات یازدهم اسفندماه است.

ولی پور با اشاره به فرمایشات مقام معظم رهبری در ششم دی‌ماه در خصوص انتخابات افزود: مقام معظم رهبری در این سخنرانی تأکید داشتند بانوان باید اعضای خانواده را به حضور حداکثری در انتخابات تشویق کنند که این مهم تنها با قدرت بیان و فرماندهی بانوان در جایگاه همسری، مادری و دختری میسر می‌شود.

وی بیان کرد: انتخابات سرنوشت چند سال کشور را رقم می‌زند و اگر بتوانیم مجلسی ارزشی و انقلابی داشته باشیم کمک خوبی در راستای دستیابی به اهداف مقدس و والای نظام جمهوری اسلامی داشته‌ایم.

محمدرضا جعفری سرپرست دانشگاه علمی و کاربردی لرستان نیز در این نشست با بیان اینکه رفتارشناسی فاطمه زهرا(س) و نحوه برخورد ایشان با مسائل مختلف راهنمای بسیار خوبی در حوزه بصیرت افزایی است اظهار کرد: این بانوی بزرگ اسلام گام‌به‌گام با حضرت علی(ع) همراه بودند تا جایی که فرزند خود را فدایی راه اسلام کردند.

وی اضافه کرد: سکوت سیاسی و رد بیعت با خلیفه از مهم‌ترین اقداماتی بود که فاطمه زهرا(س) در طول عمر بابرکت خود انجام دادند و بهترین الگو برای هر مسلمان در امر ولایتمداری است تا براساس آن به تکلیف دینی خود عمل کند.

سرپرست دانشگاه علمی و کاربردی لرستان با اشاره به فرارسیدن چهارمین سالگرد شهادت سردار " حاج قاسم سلیمانی" افزود: تمامی رفتارهای این سردار، مدرسه و دانشگاهی است که از آن هزاران درس می‌گیریم چراکه ایشان ولایتمدار و معتقد به محوریت و مرکزیت شدن جمهوری اسلامی در جهان اسلام بودند.

گفتنی است، در این نشست از دانشجویان برگزیده در سه بخش بانوی کارآفرین، مادر نمونه و بانوی فعال فرهنگی مذهبی تجلیل شد.

کدخبر: 960366 ویرایش خبر
لینک کپی شد
آیا این خبر مفید بود؟