دختران دانشجو از صندلی فروشی در دانشگاه و مافیا کنکور به اژه ای گفتند + فیلم

به گزارش رکنا، دو دختر دانشجو در دانشگاه محقق اردبیلی در حضور غلامحسین اژه ای ، رئیس قوه قضاییه به بیان برخی انتقادات در خصوص کنکور ، صندلی فروشی دانشگاه ها و عدالت آموزشی پرداختند.

یکی از دانشجویان در ابتدا گفت: یکی از موارد تبعیض که جامعه دانشجویی شاهد آن است پذیرش خارج از ظرفیت معین در دفترچه انتخاب رشته است. 

وی در ادامه گفت: ابهام اینجاست که چرا افرادی که از نظر علمی صلاحیت ندارند به روش های مختلف به عنوان دانشجو وارد دانشگاه می شوند و اینکه چرا باید چنین بستری وجود داشته باشد تا امکان سوءاستفاده آنها فراهم شود؟ خرید و فروش صندلی های دانشگاه چرا هر سال پر رنگ تر از سال قبل می شود؟

این دانشجو تاکید کرد: چرا کورسوی امیدی هم که دانش آموز کنکوری برای ورود به دانشگاه دارد با این تبعیض ها و امتیازات ویژه ای که فقط برای عده ای خاص در نظر گرفته می شود از بین می رود؟ جوانان با این تبعیض ها چه امیدی می توانند برای آینده داشته باشند؟

دولت چقدر توانسته در مبارزه با مافیای کنکور موفق باشد؟

به گزارش رکنا، جذب و تربیت معلم جای بحث دارد. هر روز مصوبات جدیدتر و پیچیده تری برای جذب دانشجو-معلم می بینیم؛ مثل کنکور اختصاصی فرهنگیان که امسال اضافه شده است.

وی در ادامه گفت: سوالی که اینجا مطرح می شود این است که این شرایط جدید کنکور چقدر ما را به عدالت آموزشی نزدیک می کند؟ دولت چقدر توانسته است در مقابله با مافیای کنکور موفق باشد؟ 

کدخبر: 953011 ویرایش خبر
لینک کپی شد
آیا این خبر مفید بود؟