چرا رئیس دانشگاه شریف برکنار شد + فیلم توضیحات سخنگوی وزارت علوم

به گزارش رکنا، علی شمسی پور در نشست خبری با خبرنگاران که امروز در ساختمان مرکزی وزارت علوم برگزار شد، به علت تغییر و جابجایی انتصابات روسای دانشگاه‌ها اشاره کرد و گفت: تغییرات روسای دانشگاه‌ها طبیعی است چرا که وقتی دولتی تغییر می‌کند انتظار می‌رود مدیران آن دولت نیز همسو با رای مردم تغییر کنند، بنابراین انتصابات و تغییرات طبیعی است. دولت بعد هم برای خودش تغییراتی را خواهد داشت و طبیعت حکومت داری همین است.

وی ادامه داد: در مجموعه انتصابات دانشگاه‌ها ما در وزارت علوم نقش نظارتی داریم و کمیته انتصابات ما به همراه حراست، معاونت‌ها، بازرسی و غیره فعالیت روسای دانشگاه را رصد می‌کنند. نهایتا در جمع‌بندی، شخص وزیر براساس گزارش‌ها در مورد جابه‌جایی‌ها تصمیم می‌گیرند.

شمسی‌پور تاکید کرد: از بین  ۸ دانشگاه در تهران که وزیر برای روسای آنها در این دوره حکم زدند، رییس دانشگاه الزهرا  پس از حدود یک سال، دانشگاه خواجه نصیر طوسی پس از یک سال و نیم، رئیس دانشگاه صنعتی شریف پس از دو سال و رئیس دانشگاه صنعتی امیرکبیر هم پس از دوسال تغییر کردند. بنابراین تضمینی وجود ندارد که فردی که منصوب می شود تا آخر در این مسئولیت بماند.

سخنگوی وزارت علوم افزود، گاهی برخی روسا استعفا می‌دهند پس برخی تغییرات ناشی از استعفای خود فرد است یا اینکه نتوانسته از نظر مدیریتی رضایت مدیر بالادست خود را جلب کند. به کلی ثبات خوبی در مدیریت وجود دارد در عین حال نیز روسا می‌دانند اگر چارچوب های مدیریتی را رعایت نکنند، تغییر می‌کنند.

او به طور خاص در خصوص جا به جایی رئیس دانشگاه صنعتی شریف گفت: خیلی از اوقات به خاطر یک اشتباه افراد جا به جا نمی شوند. برای دانشگاه ها فرایندی به مسئله نگاه می کنیم. درست است که اتفاق است که منجر به قطع همکاری می شود ولی یک سری اتفاقات که می افتاد همکاری غیرممکن می شود به خاطر اینکه اگر همکاری ادامه پیدا کند شرایط بدتر می شود.

کدخبر: 948661 ویرایش خبر
لینک کپی شد
آیا این خبر مفید بود؟