زنان بخوانند؛ سرطان سینه در این استان بیشتر است !

به گزارش رکنا به نقل از ایسنا، مهدی دلاوری، اظهار کرد: غربالگری بیش از ۲۲هزار زن در گروه سنی ۳۰ تا ۷۰ سال از نظر عوامل خطر سرطان سینه در منطقه کاشان انجام شد که ۳۸۵۵ نفر از آنها دارای عامل خطر بودند که برای بررسی و تشخیص  نهایی به کلینیک‌های تخصصی دانشگاه معرفی شده‌اند.

وی با اشاره به نام‌گذاری اول اکتبر به عنوان روز جهانی سرطان پستان، افزود: «پویش آگاهی  بخشی سرطان پستان» با هدف افزایش آگاهی عمومی به ویژه زنان در زمینه راه‌های پیشگیری، علائم هشدار دهنده سرطان پستان و اصلاح باورهای نادرست در خصوص این بیماری از ۹ مهر به مدت یک ماه برگزار شد. 

معاون بهداشت دانشگاه علوم پزشکی کاشان، تأکید کرد: مراجعه به موقع به مراکز و پایگاه‌های سلامت و شناخت علائم هشداردهنده، مهم‌ترین راهکار برای تشخیص ضایعات پیش سرطانی قبل از تبدیل شدن به سلول‌های سرطانی بدخیم است.

وی تصریح کرد: با توجه به اهمیت شناسایی سرطان پستان در مراحل اولیه و درمان زود هنگام، از همه بانوان درخواست داریم با مراجعه به مراکز و پایگاه‌های خدمات جامع سلامت در برنامه غربالگری سرطان پستان شرکت کنند که برای گروه سنی ۳۰ تا ۷۰ سال به صورت رایگان انجام می‌شود.

دلاوری گفت: اطلاع‌رسانی گسترده درباره راه‌های پیشگیری از ابتلا به سرطان پستان و داشتن زندگی سالم به عموم جامعه از جمله برنامه‌های دانشگاه علوم پزشکی کاشان است که به صورت جدی پیگیری می‌شود.

کدخبر: 942045 ویرایش خبر
لینک کپی شد
آیا این خبر مفید بود؟