زاکانی:ما مناسب سازی تهران را تشدید کردیم / عضو شورای شهر: آمار دقیقی از مناسب سازی وجود ندارد + فیلم

به گزارش خبرنگار اجتماعی رکنا، روز گذشته در صحن شورای شهر تهران ، سوده نجفی، عضو این شورا، در تذکری به شهرداری تهران گفت که  آمار دقیقی از میزان مناسب سازی معابر برای جانبازان و معلولان به شورای شهر ارائه کند و گفت: آمار دقیقی از مناسب سازی وجود ندارد و لازم است که شهرداری گزارشی به شورای شهر در این خصوص ارائه کند.

وی همچنین افزود: شهرداری تهران هر سه ماه یکبار باید گزارشات خود را به شورا ارائه دهد که متأسفانه تاکنون این موضوع محقق نشده و آمارها ابهام دارد.

سوده نجفی همچنین به موضوع سالمند شدن جمعیت تهران اشاره کرده بود و در این خصوص گفت که طبق آمارها، 20 درصد جمعیت تهران مسن هستند و شهرداری تهران بر اساس یکی از تبصره‌های مصوبه «تهران؛ شهر دوستدار سالمند»، اجرای این مصوبه باید حداکثر دو سال پس از ابلاغ باشد و بعد از آن برای ادامه فرآیند اجرای این مصوبه شهرداری می‌بایست گزارش ارزیابی را به شورای شهر در قالب لایحه‌ای ارائه می‌کرد که تا کنون این لایحه به شورای شهر ارسال نشده است.

حال در چنین شرایطی، شهروندان، معابر تهران را به عینه مشاهده می کنند که آنچنان که باید و شاید برای افراد دارای معلولیت، افراد مسن و والدین با فرزندان خردسال که نیاز به استفاده از کالسکه دارند مناسب سازی نشده است. حتی در بعضی اوقات می بینیم که افراد جوان و سالم نیز دچار مشکل در تردد در سطح شهر می شوند.

نظر زاکانی در خصوص مناسب سازی شهر تهران چیست؟

علیرضا زاکانی ، شهردار تهران در گفت و گو با خبرنگار رکنا در خصوص اینکه چرا آمار درستی از مناسب سازی شهر تهران در دست نیست و تا کنون شهرداری برای این مهم چه کارهایی انجام داده است؟ گفت: ما نسبت به سال های گذشته، مناسب سازی شهر را تشدید کرده ایم و نسبت به گذشته سرعت بیشتری گرفته است. آمارش را هم می توانم بگویم. 

او همچنین در پاسخ به اینکه آیا وسایل حمل و نقل عمومی که قرار است از چین به تهران وارد شوند، برای افراد دارای معلولیت و مسن مناسب سازی شده است یا خیر گفت: مناسب سازی خط تلاش اصلی ما است. تجهیزاتی که از چین وارد می شوند، مناسب سازی شده هستند.

کدخبر: 941935 ویرایش خبر
لینک کپی شد
زهرا علی هاشمی دبیر گروه: آزاده مختاری
آیا این خبر مفید بود؟