16 هزار کولبر صاحب شغل پایدار شدند

به گزارش رکنا، مرتضی نیازی، معاون توسعه اشتغال بنیاد برکت در جریان بازدید از پروژه های این بنیاد در روستاهای غرب کشور بیان کرد: هدف ما این است که به جای اینکه کولبران را به مراکز دولتی ببریم و برای آنها تصمیم بگیریم خودمان به آنها مراجعه کنیم و از نزدیک با مسائل و مشکلات آنها آشنا شویم.

وی افزود: این مساله باعث استقبال از سوی کولبران شد و بسیاری از آنها نه تنها این شغل را کنار گذاشته و در روستای محل زندگی خود یک کسب و کار پر رونقی را ایجاد کرده اند، بسیاری از این عزیزان در شرایط فعلی حتی به فکر توسعه کسب و کار خود هم هستند.

معاون توسعه اشتغال بنیاد برکت ادامه داد: این مساله باعث ترغیب سایر روستاییان و توجه به کسب و کارهای همخوان با شرایط روستا می شود که نهایتا اقتصاد خانوراهای روستایی را در این مناطق بهبود می بخشد.

نیازی تصریح کرد: هدف ما صرفا اشتغال نیست و سعی دارم به صورت کلی این مناطق را از طرق مختلف از جمله مدرسه سازی، راهسازی، تامین آب و کمک به توسعه کسب و کارها به سمت و سوی پویایی اقتصادی سوق دهیم.

وی اضافه کرد: مردمی سازی اقتصاد یکی از اهداف اصلی ما است و سعی می کنیم با تلفیقی از علم و تجربه مسائل و مکشکلات این منطقه را حل کنیم.

معاون توسعه اشتغال بنیاد برکت گفت: بنیاد برکت از سال 97 تاکنون از بین 40 هزار روستا در کشور در 16 هزار روستا طرح و پروژه انجام داده است و برای هر چند ده روستا یک تسهیلگر قرار دادیم.

نیازی افزود: اکنون به جرات می توان اشاره کرد 16 هزار کولبر با سرمایه‌گذاری بنیاد برکت در روستاهای کردستان و آذربایجان‌غربی صاحب شغل پایدار شدند.

وی با اشاره به اینکه یک‌هزار و 655 طرح در آذربایجان غربی با سرمایه‌گذاری 2 هزار و 430 میلیارد ریالی اجرایی شده است، اضافه کرد: این طرح ها در شهرهای سردشت، پیرانشهر و اشنویه اجرا شده است که از این تعداد، 165 طرح متعلق به سال جاری است.

معاون اشتغال بنیاد برکت اظهار کرد: در استان کردستان نیز چهار هزار و 170 طرح در این راستا اجرا شده که حجم سرمایه گذاری انجام شده برای آنها، 6 هزار و 430 میلیاردریال و اشتغال ایجاد شده برای 12 هزار و 510 نفر بوده است.

وی افزود: طرح های اجرایی در استان کردستان نیز در شهرهای مرزی بانه، کامیاران، مریوان، سقز، دیواندره، سروآباد و سنندج بوده است.

کدخبر: 938162 ویرایش خبر
لینک کپی شد
آیا این خبر مفید بود؟