خبری ترسناک از رو به اتمام بودن منابع آب شیرین جهان ! / بدون آب چه کنیم؟

به گزارش رکنا، در سال‌های اخیر امنیت جهانی آب به دلیل ترکیبی از رویدادهای شدید آب و هوایی و افزایش تقاضا به دنبال افزایش جمعیت‌ جهان در معرض تهدید است.

در همین رابطه یک مطالعه اخیر از دانشگاه اوترخت هلند، رابطه بین مصرف آب توسط بخش‌های مختلف و شیوع خشکسالی و موج گرما را بررسی کرده است.

نویسندگان این مطالعه می‌گویند: استفاده از آب برای بخش‌های مختلف (مانند آبیاری، دامداری، خانگی، انرژی و تولید) به دلیل رشد جمعیت جهانی و توسعه اقتصادی در حال افزایش است. علاوه بر این، افزایش فراوانی و شدت خشکسالی، موج گرما و رویدادهای مرکب خشکسالی ـ موج گرما، منجر به کاهش دسترسی به آب و تشدید کمبود آب می‌شود.

گابریل کاردناس بلزا؛ نویسنده اصلی این مطالعه می‌گوید: رویدادهای شدید آب و هوایی به طور قابل توجهی عادات مصرف آب را در سراسر جهان در طول 30 سال گذشته تغییر داده است. همچنین عوامل اجتماعی ـ اقتصادی و برنامه‌های نادرست مدیریت آب به شدت بر منابع آب تأثیر گذاشته است.

earth نوشت، محققان هشدار می‌دهند که با ادامه این روند چه درخصوص عوامل طبیعی و چه منبع انسانی، منابع آبی جهان در سال‌هایی نه چندان دور رو به اتمام می‌رود!

کدخبر: 936300 ویرایش خبر
لینک کپی شد
آیا این خبر مفید بود؟