رفع مشکل سرویس های بهداشتی و آبخوری مدارس عشایری در دستور کار

به گزارش رکنا، «علی تیرگیر مال خلیفه» روز دوشنبه در جلسه با حاج «اکبر ابراهیمی» که سابقه ساخت بیش از 250 مدرسه در کشور را دارد، گفت: جامعه عشایر به دلایلی چون سبک زندگی مستقل، پراکندگی محل سکونت، کم جمعیت بودن، کوچ رو و سیاربودن، کمتر از خدمات دولتی بهره مند شده اند و از این رو شاخص های توسعه یافتگی از جمله شاخص های آموزشی و تربیتی در اغلب مناطق عشایری پایین تر از حد انتظار است.

وی با بیان اینکه جامعه عشایری نقش بی بدیلی در انقلاب اسلامی و دفاع مقدس داشته اند و تعداد شهدای این قشر به نسبت جمعیت شان که حاکی از روحیه ایثارگری در بین آنهاست، خاطرنشان کرد: دفتر توسعه عدالت آموزشی و آموزش عشایر در صدد ایفای نقش تسهیل گری جهت رسیدن خدمات آموزشی به این عزیزان است. 

مدیر کل دفتر توسعه عدالت آموزشی و آموزش عشایر یادآور شد: ما بیش از 225 هزار دانش آموز عشایری داریم که در 7 هزار و 320 مدرسه عشایری تحصیل می کنند، اما تعداد قابل توجهی از این مدارس با کمبود سرویس بهداشتی مناسب مواجهند، علاوه بر این مدارس شبانه ‌روزی عشایری با مشکلات مختلفی دست و پنجه نرم می کنند.

تیرگیر رفع مشکلات سرویس های بهداشتی، آبخوری های مدارس عشایری کشور و توزیع بسته های بهداشتی را از اولویت های کاری دفتر توسعه عدالت آموزشی و آموزش عشایر برشمرد و گفت: این موضوع در دستور کار ماست و برای آن به کمک نهادهای انقلابی، دستگاه های دیگر دولتی، و خیرین و نیکوکاران نیاز مبرم داریم.

وی مرتفع کردن چالش تغذیه دانش آموزان را از دیگر موارد دانست و تصریح کرد: در جهت توسعه عدالت آموزشی و رفع محرومیت از فرزندان پاک ایران زمین، موضوع اختصاص تغذیه رایگان اهمیت دارد و به ‌عنوان یکی از مؤلفه ‌ها و الزامات تربیت تمام ساحتی از آن یاد می شود، بنابراین تلاش مان این است که دانش‌آموزان عشایری از تغذیه رایگان برخوردار باشند.

مدیر کل دفتر توسعه عدالت آموزشی و آموزش عشایر با اشاره به آیه مبارکه «یا أَیُّهَا الَّذِینَ آمَنُوا إِنْ تَنْصُرُوا اللَّهَ یَنْصُرْکُمْ وَ یُثَبِّتْ أَقْدامَکُمْ» تاکید کرد: ما به کلام خداوند که می فرماید «اگر خدا را یارى کنید، شما را یارى مى‌کند و گام‌هایتان را استوار مى‌سازد» اعتقاد داریم و می خواهیم گامی در راه خدا و برای رفع محرومیت ها و چالش های دانش آموزان عشایر برداریم و حتما خداوند در این راه به ما و هرکسی که قدمی در این راه بردارد،کمک می کند.

حاج اکبر ابراهیمی که صاحب یکی از بزرگ‌ترین کارخانه‌های تولید لوازم‌خانگی در کشور است، از بزرگ‌ترین خیرین کشور به ‌خصوص درزمینه مدرسه ‌سازی محسوب می‌شود، در این جلسه ضمن ابراز خرسندی از نگاه  ویژه آموزش و پرورش به مناطق کم برخوردار، برای کمک به مدارس عشایری اعلام آمادگی کرد.

این خیر مدرسه سازی و آبرسانی کشور تاکید کرد: هر جای ایران مدرسه ای فاقد آب شرب و سرویس بهداشتی باشد ما آماده هستیم تا پس از بررسی، کار ساخت سرویس و آبخوری را انجام دهیم.

کدخبر: 933639 ویرایش خبر
لینک کپی شد
آیا این خبر مفید بود؟