آقای وزیر، دانش آموزان یک « عمو زنجیر باف » ساده را هم بلد نیستند! + فیلم

به گزارش خبرنگار اجتماعی رکنا، امروز اولین روز حضور دانش آموزان کلاس اولی در مدرسه بود. در مدرسه ای وزیر آموزش و پرورش حضور پیدا کرده بود، قبل از نواخته شدن زنگ، جشنی برپا بود. مراسمی که دانش آموزان کلاس اولی در آن اصلی ترین نقش را داشتند. همین مراسم، در چند دقیقه، ضعف های آموزش و پرورش در بخش پیش دبستانی و مهدکودک های این وزارتخانه را نمایان کرد.

دخترانی که دستانشان به هم زنجیر شده بود و یک شعر معروف عمو زنجیرباف که از مادربزرگ هایشان گرفته تا خودشان، آن را شنیده یا در برنامه های تلویزیونی دیده یا نقل قولش را از مادرشان شنیده ولی نمی توانستند به سوال مجری برنامه پاسخ دهند.

چرا این تصویر گواه ضعف آموزش و پرورش در بخش مهدکودک و پیش دبستانی است؟

یکی از پاسخ ها این است که کودکان در این مراکز ثبت نام می کنند تا کارگروهی را بیاموزند.

این مهم، از آنجا حائز اهمیت می شود که بعد از دوره اپیدمی کرونا در کشور، بارها از سوی وزارت خانه های آموزش و پرورش و بهداشت و انجمن های روانشناسی و جامعه شناسی، بارها اعلام شد که کودکان و نوجوانان این دوره که در قرنطینه خانگی قرار گرفتند دچار ضعف های ارتباط اجتماعی شدند و باید برای آن کاری کرد.

مشت نمونه خروار است. بیان مشکل را شنیدیم؛ اما هیچ اثری از آن در عملکردها مشاهده نشد. کودکانی که نمی توانند کار جمعی انجام دهند و برای آن تربیت نشده اند، در بزرگسالی نمی توانند کار گروهی انجام دهند و صدمات ناتوانی در انجام کارهای گروهی گربیان کشور خواهد شد.

سوال این است که در مهدکودک ها و پیش دبستانی ها به بچه ها چه چیزی آموزش داده می شود؟

این در حالی است که در همین مراسم، رضامراد صحرایی ، وزیر آموزش و پرورش گفت: شیوه آموزشی ما بازی وار سازی است. باید جوری شود که وقتی بچه ها به مدرسه می آیند، مادرانشان، اطمینان داشته باشند که بچه کل روز را خوشحال است.

کدخبر: 930353 ویرایش خبر
لینک کپی شد
زهرا علی هاشمی دبیر گروه: آزاده مختاری
آیا این خبر مفید بود؟