استاد تمام جامعه شناسی : در دنیا نایاب است که یک استاد دائما در استخدام یک دانشگاه باشد/ مسئولان ما نمی دانند چه تصمیمی را چه زمانی باید گرفت

به گزارش خبرنگار اجتماعی رکنا، سید جواد میری ، استاد تمام جامعه شناسی در پژوهشگاه علوم انسانی و مطالعات فرهنگی و پژوهشگر اجتماعی است. او با حضور در تحریریه رکنا، به موضوع خبرساز این روزها مبنی بر اخراج اساتید از دانشگاه های مطرح کشور اشاره می کند و می گوید که کشورهای دیگر به این موضوع که چه تصویری از خودشان به دنیا مخابره می کنند خیلی اهمیت می دهند. میری تاکید می کند: اگر به مراکز علمی و دانشگاه های جهان سفر کنید، مفهومی به نام قطع ارتباط با یک استاد وجود دارد. اینکه یک استاد دائما در استخدام یک دانشگاه باشد، خیلی کمیاب است مگر اینکه آن استاد خیلی قابل و بزرگ باشد.

سید جواد میری می افزاید: نکته اینجاست که وقتی در ایران می خواهیم قطع ارتباط با اساتید داشته باشیم در چه فضایی قرار است رخ بدهد. باید کارها به شکلی انجام شود که هزینه ای برای جامعه، سیاست، اقتصاد و به طور کلی برای کشور نداشته باشد. اما نکته اینجاست که کوچک ترین کارها را به نحوی در کشور انجام می دهیم که بالاترین هزینه ها را داشته باشد. سیاست گذاران در کشور، توجه دقیقی از این ندارند که تصویری که از خودمان به دیگران و جهان منتقل می کنیم، ممکن است چه تبعاتی داشته باشد.

کدخبر: 927073 ویرایش خبر
لینک کپی شد
آیا این خبر مفید بود؟