میهمانی 10 کیلومتری با استیج هایی برای کودکان ایرانی و افغانی/ جلوه های بصری همچنان مورد غفلت بود

به گزارش خبرنگار اجتماعی خبرگزاری رکنا، مهمانی 10 کیلومتری عید غدیر دیروز و همزمان با عید سعید غدیرخم با حضور پر شور مردم در خیابان‌های شهر تهران آغاز شد. در جشن بزرگ‌ غدیر در میدان‌های امام حسین(ع)، فردوسی، انقلاب و میدان آزادی ۴ استیج بزرگ برپا شده بود.

جشن غدیر

در طول مسیر نیز معکب هایی برای پذیرایی از میهمانان برپا بود همچنین در بخش مشخصی از مسیر در خیابان های شرقی به غربی منتهی به میدان های مذکور شهر بازی برای کودکان تعبیه شده بود.

جشن غدیر

در حالی که تنها ۳۰ دقیقه از شروع رسمی جشن بزرگ غدیر گذشته بود، خیابان انقلاب، حدفاصل چهارراه ولیعصر تا میدان انقلاب، لبریز از جمعیت شده بود.

جشن غدیر

علیرضا زاکانی، شهردار تهران نیز با حضور در مسیر جشن ۱۰ کیلومتری غدیر حدفاصل میدان امام حسین(ع) تا میدان آزادی، از آخرین وضعیت خدمات‌دهی به شهروندان بازدید کرد.

جشن غدیر

یکی از نکات قابل توجه در این مراسم برگزاری جشن ها و برنامه های کوچک در طول مسیر برای کودکان ایرانی و افغانستانی بود که اقدام قابل تقدیری بود. مشاهدات میدانی خبرنگار رکنا نشان می دهد که در چندین استیج در حد فاصل چهارراه ولیعصر تا میدان انقلاب برای کودکان ایرانی و افغانستانی و حتی کودکان پاکستانی به صورت مشترک برنامه های شاد و مفرحی برگزار می شد.

جشن غدیر

اما نکته ای که مانند اغلب برنامه ها و جشن های خیابانی بازهم بیشتر از همه چیز به چشم می خورد عدم مدیریت مناسب زباله ها بود. مساله ای که همواره مورد تاکید فعالان رسانه ای و فرهنگی بوده اما هم از سوی دستگاه های برگزار کننده و هم از سوی مردم مورد غفلت قرار می گیرد و چهره این جشن زیبا را مخدوش می کند.

جشن غدیر

به گزارش رکنا، به نظر می رسد این امر یعنی توجه به برگزاری جشنی زیبا و مفرح در خیابان های شهر تهران که در مناسبت ها و اعیاد مختلف برگزار می شود در کنار توجه به مسایل بهداشتی و زیبایی شهری می تواند جلوه های بصری این گونه جشن ها را صدچندان کند.جشن غدیرجشن غدیرجشن غدیر

کدخبر: 907312 ویرایش خبر
لینک کپی شد
آیا این خبر مفید بود؟