"مسی" کوچک در دل ایران، بدون حمایت/ اولیور کان گفت دوست دارم این بچه را ببینم/ پدر محمد امین،بابای مدرسه است
حجم ویدیو: 32.17M | مدت زمان ویدیو: 00:02:23

به گزارش رکنا، شاید بتوان مهم ترین علت به ثمر رسیدن یک استعداد را «حمایت» قلمداد کرد؛ چه مالی و چه روانی. حمایت خانواده، دوستان، جامعه و مسئولان برای پیش برد اهداف آنچنان موثر است که می تواند یک فرد را از عرش به فرش برساند.

ماجرا مربوط به یک پسربچه هشت ساله در شهرستان کوار، واقع در استان فارس است که بی نهایت به رونالدو، مسی، زلاتان و مهدی قائدی علاقه مند است و البته تلاش می کند تا همانند آنها، فوتبالیست مطرحی شود. کسی که به گفته مسئولان باشگاه بارسلونا می تواند مسی دیگری باشد! کسی که همه را شگفت زده کرده است تا جایی که باشگاه های بزرگ دنیا می خواهند روی او سرمایه گذاری کنند و از او یک شگفتی فوتبال در دنیا بسازند؛ اما، اما و هزار اما که محمدامین، این روزها درگیر حمایت نشدن ها و نادیده گرفته شدن هاست.

پدر محمدامین داوودی، از کشف استعداد پسرش می گوید؛ از استعداد فوتبالی که خودش را در دو سال و نیمگی محمدامین نشان داد؛ آن هم با توپ بسکتبال!

او می گوید: «من سرایدار مدرسه هستم و ماجرای کشف استعداد پسرم بر می گردد به روزی که او همراه من در حیاط مدرسه بود. آن زمان، وقتی خیلی کوچک بود، در واقع دو سال و نیم بیشتر نداشت. در حالی که مدیر و معاون مدرسه نیز در حیاط بودند، او ضربه بسیار محکمی به یک توپ بسکتبال زد. همه ما متعجب بودیم. خیلی بعید بود یک بچه به سن و سال او، بتواند اینگونه به توپ بسکتبال که خیلی هم سنگین است ضربه بزند. آن زمان مدیر و معاون به من گفتند این شوت را محمدامین زد؟ من که شگفت زده بودم با علامت سر گفتم بله. گفتند ضربه پایش خیلی قوی بود.»

«محمدامین آن ضربه را به توپ نزد، بلکه تلنگری به من زد که بدانم پسرم چه استعداد نابی در فوتبال دارد و می تواند برای خودش در این عرصه کسی شود و من به عنوان پدر، باید حامی اول او باشم. خودم که هیچ وقت نخواسته بودم ورزشکار مطرحی شوم؛ حتی در دوران نوجوانی هم پدرم سعی می کرد من را از فوتبال بازی کردن منع کند ولی من با دیدن استعداد پسرم تلاش کردم او را در مسیر درست راهنمایی کنم.»

اینها را پدر محمدامین می گوید و می افزاید: «محمدامین علاوه بر فوتبال، در رشته های دیگر از جمله والیبال، بسکتبال و گلف نیز استعدادهایش را نشان داده است و البته لازم به ذکر است که خودم به او و از طریق ویدئوهای آموزشی در فضای مجازی به او آموزش داده ام.»

او در ادامه می گوید: «بعد از آن شوت محکم؛ در اینترنت تحقیق کردم و دیدم برای یک بچه دو ساله چه تمرین هایی مناسب است. همچنین با مربی های زیادی صحبت کردم تا درست ترین راه تمرین را برای محمدامین پیدا کنم. از آنجایی که من سرایدار مدرسه هستم نیز دروازه فوتبال و یک زمین بزرگ برای تمرین با محمدامین در اختیارم بود و با او در باشگاهی به وسعت مدرسه تمرین می کردم و فیلم های ورزشی او را در صفحه ای در اینستاگرام منتشر می کردم. افراد سرشناس زیادی پست های مربوط به فوتبال بازی کردن محمدامین را می دیدند از جمله احمدرضا عابدزاده، مجری های معروف ورزشی خارجی، باشگاه بارسلونا و.... تا اینکه یک سال گذشت و محمدامین در سه سال و نیمگی، با یک پیشنهاد غیر منتظره رو به رو شد.»

اولیور کان گفت دوست دارم این بچه را از نزدیک ببینم

سید رضا داوودی در ادامه می گوید: «محمدامین سه سال و نیمش بود که «اولیور کان»، که یکی از بهترین دروازه بان های تاریخ است، فیلمی از چند ضربه ایستگاهی محمدامین در اینستاگرام را دیده بود. این ضربه ایستگاهی، یک ضربه مستقیم نبود بلکه کات دار بود که زدن چنین ضربه ای، نیاز به سالها تمرین دارد و در انجام آن کار در سن محمدامین، بسیار منحصر به فرد بود. اولیور کان، به یکی از مربی های ایرانی مقیم در آلمان، گفته بود که من دوست دارم محمدامین را از نزدیک ببینم. او همچنین چند نصیحت به من کرده بود. نخست مراقب تغذیه محمدامین باشم، دوم اینکه مصدوم نشود، سوم اینکه حرکت اشتباه به او یاد ندهم تا ملکه ذهنش نشود و چهارم اینکه  یک نهال، زمانی میوه می دهد که فصلش از راه برسد. الیور کان همچنین تاکید کرده بود که اگر این کارها را انجام دهم، محمدامین جزو بزرگان فوتبال ایران و جهان می شود.»

پدر این فوتبالیست کوچک در ادامه تاکید می کند: «بعد از آن باشگاه های بزرگ دنیا، از جمله بارسلونا، بشیکتاش ترکیه، اف سی دالاس، آژاکس آمستردام، العین امارات و چند باشگاه دیگر، خواستار سرمایه گذاری روی پسرکم شدند. برای مثال، دو سال پیش، مسئولان باشگاه بارسلونا گفته بودند اگر فیلم هایی که از محمدامین می بینیم درست باشد، به زودی در دنیا یک مسی دیگر خواهیم داشت. آکادمی بارسلونا از چهار تا 700 میلیارد، روی محمدامین بین یک تا 10 سال سرمایه گذرای می کند. بحث بر سراین است که کشورهای خارجی با بچه های زیر 15 سال نمی توانند قرارداد ببندند و این یعنی او نیاز به یک اسپانسر دارد. »

سیدرضا داوودی با اشاره به اینکه بعد از مدتی، احمدرضا عابدزاده با او تماس گرفت و گفت که قصد دیدن محمدامین را دارد، می گوید: «ما به تهران آمدیم و با او ملاقات کردیم. ماجرا از این قرار بود که این باشگاه ها، فقط هزینه زندگی محمدامین را پرداخت می کردند ومن و همسرم خودمان باید هزینه های زندگی مان را تقبل می کردیم که برای ما با چنین وضع اقتصادی، عملا غیر ممکن بود و خواهد بود. من در این مدت، نه با آقای سجادی و نه آقای سلطانی فر دیداری نداشتم. در واقع هیچ ارتباطی وجود نداشت. فقط آقایان عابدزاده و مهدوی کیا محمدامین را دیدند. وقتی آقای عابدزاده را دیدیم، پسرم جلویش دریبل زیدانی زد و وقتی این کار او را دید، وکیل آقای عابدزاده از او خواست که اگر ممکن است، پرسپولیس تهران پشت محمدامین بایستد.»

وی با اشاره به اینکه این روزها محمدامین در یک باشگاه خصوصی در شیراز فوتبال بازی می کند، می گوید: «من از آموزش و پرورش، 6 میلیون تومان حقوق می گیرم و حدود پنج و نیم میلیون قسط می پردازم، چند شیفت کار می کنم تا زندگی پسرم را بسازم. مربی اش آقای شفایی است، من از او خواستم اگر ممکن است از محمدامین هزینه ای دریافت نکند و او هم با مهربانی بسیار این موضوع را پذیرفت. متخصص تغذیه به من می گوید محمدامین باید حداقل هفته ای دو بار ماهی بخورد. من پول تهیه تخم مرغ را هم به زحمت به دست می آورم آن وقت با این گرانی چطور می توانم غذای دریایی تهیه کنم؟ با این حال از همان اول، او را تحت نظر یک روانشناس قرار دادم تا مبادا بیش از حد به او سخت بگیرم و ناگهان از همه چیز زده شود. من از خرج خودم و همسرم زده ام تا محمدامین تحت نظر روانشناس به علاقه اش که فوتبال است برسد در عین اینکه همزمان کودکی اش را هم دارد. او در موسیقی و بازیگری هم استعداد نابی دارد که به او کمک می کنم تا در این مسیر نیز پیشرفت کند. او حتی به من می گوید که دوست دارد در آینده دکتر شود و به نظر من این هیچ منافاتی با فوتبال بازی کردنش ندارد.»

پدر محمدامین می گوید: « در شهرستان کوار، آنقدر استعداد ناب وجود دارد که آرزویم این است که صدای آنها روزی به جایی برسد و محمدامین من نیز، در کنار آنها بتواند پیشرفت کند و استعدادش را رشد دهد.»

کدخبر: 898879 ویرایش خبر
لینک کپی شد
زهرا علی هاشمی دبیر گروه : آزاده مختاری
آیا این خبر مفید بود؟