واکنش سرپرست آموزش و پرورش به بدحالی دانش آموزان: من هم امکان داشت همین کارها را در مدرسه انجام بدهم + فیلم
حجم ویدیو: 29.99M | مدت زمان ویدیو: 00:00:57

به گزارش خبرنگار اجتماعی رکنا، بدحالی دانش آموزان دختر در مدارس کشور از سال گذشته آغاز و همچنان شاهد تکرار آن هستیم. وزارت اطلاعات بعد از چندین ماه تلاش برای ریشه یابی این بدحالی های سریالی با انتشار بیانیه ای نتیجه تحقیقات خود را در اختیار مردم و رسانه ها قرار داد.

در بخش هایی از بیانیه وزارت اطلاعات اینگونه آمده بود: " مواد سمی  در هیچ‌یک از مدارس کشور پخش نشده است؛ اما عوامل غیرسمی که موجب ایجاد هراس شده‌اند، به‌طور سهوی یا تعمدی در برخی از محیط‌های گزارش شده استعمال شده است.«تمارض» یکی از عواملِ اثبات شده به تعداد قابل توجه، بوده است. در بررسی انگیزه‌های تمارض، سه انگیزه‌ی بازیگوشی، فرار از درس و امتحان، و در موارد اندکی انگیزه‌های القایی دیگران، به‌منظور ایجاد التهاب و اغتشاش دخیل بوده است."

در بخش بیان تمارض دانش آموزان به قصد فرار از درس و امتحان این سوال مطرح می شود که آیا آموزش و پرورش آنچنان جذابیت خود را از دست داده است که این تعداد از دانش آموزان دختر در کشور برای فرار از مدرسه و درس و امتحان همراه چنین پروژه زنجیره ای می شوند؟ یا تا حد بستری شدن در بیمارستان توان تمارض در بدحالی دارند ؟در این صورت نیاز نیست که اصلاح ساختاری و آموزشی و پرورشی در مدارس شکل بگیرد تا دافعه دانش آموزان از مدرسه و روش تدریس از بین برود؟

این سوالات به اضافه نظر رضا مراد صحرایی سرپرست وزارت آموزش و پرورش در مورد بیانیه وزارت اطلاعات در مورد علل بدحالی دانش آموزان دختر در چند استان کشور به شکل سریالی را از وی جویا شدیم که اینگونه پاسخ داد: "شلوغی و شیطنت اصل وجودی دانش آموزان است. من هم 30، 40 سال پیش ،در دوره مدرسه، امکان داشت همین کارها را انجام دهم."

صحرایی در  مورد ضعف بخش پرورشی آموزش و پرورش در برقراری ارتباط مناسب با دانش آموزان نسل کنونی گفت:" امکان ضعف بخش پرورشی وجود دارد و باید برایش برنامه ریزی کرد."

 

کدخبر: 889916 ویرایش خبر
لینک کپی شد
زهرا علی هاشمی
آیا این خبر مفید بود؟