تابستان معتادان متجاهر بیشتری در تهران خواهید دید ! / عضو شورای شهر: پایتخت با مشکلات بصری بیشتری مواجه خواهد شد

به گزارش خبرنگار اجتماعی رکنا، قول ساماندهی معتادان متجاهر در شهر تهران را زاکانی ، همان روزهای اول که بر مسند شهرداری تهران تکیه زد داد. او همچنین در ۲۵ آذرماه سال ۱۴۰۰ و در جریان بازدیدش از یکی از مناطق شهر تهران اشاره کرد که وعده داد طی دو ماه آینده تمامی معتادان متجاهر شهر تهران را جمع آوری کند. این در حالی است که همچنان این افراد در سطح شهر حضور دارند و پایتخت نشینان، شبانه روز، با آنان مواجه می شوند.

در این راستا، با مهدی اقراریان ، عضو شورای شهر تهران گفت و گو کردیم تا ببینیم سرانجام این افراد در پایتخت چه خواهد شد؟

اقراریان در ابتدا با اشاره به اینکه کلونی های بزرگ پاتوق معتادان متجاهر در سطح شهر تهران، اکنون تبدیل به کلونی های کوچک تر در اکثر نقاط شهر شده است، گفت: برای مثال سمت چپ بزرگراه شهید آوینی، در مجاورت  کارخانه سیمان ، نقاطی وجود دارد که معتادان متجاهر آنجا پاتوق می کنند و همچنین اسکان هم دارند. رسیدگی به موضوع معتادان متجاهر را سالهاست که شهرداری پیگیری می کند و هرچقدر هم به سمت فصل گرما و تابستان برویم، تعداد این افراد در سطح شهر نیز بیشتر خواهد شد؛ چراکه محیط خارج از گرمخانه ها، به سبب وضعیت مناسب جوی، مشکلات بصری بیشتری مواجه خواهد شد.

وی گفت: نکته دیگر اینکه این افراد سرگردان، همگی معتاد متجاهر نیستند. در بازدید میدانی که در ایام نوروز از شهرری داشتم، دیدم که در حرم حضرت عبدالعظیم حسنی، یکی از صحن ها را در اختیار بی خانمان ها قرار داده بودند و مشخص بود که مسافر نیستند. به نظر می رسد شهرداری باید فضایی را نیز برای این افراد ایجاد کند. 

این عضو شورای شهر در خصوص اینکه برخی از معتادان، حتی حاضر نیستند با ماشین های گشت شهرداری همراه شوند و در گرمخانه ها اسکان داشته باشند گفت: آنها علت خاصی را برای این کار مطرح نمی کنند. در همین موارد اقناع معتادان برای حضور در گرمخانه ها، یک روانشناس را به خاطر می آورم که روانشناسی توسط معتادان مورد ضرب و شتم واقع شده بود! 

اقراریان تاکید کرد: همچنین برای سردار رادان، فرمانده کل انتظامی کشور و سردار محمدیان، رئیس پلیس پایتخت، پیگیری وضعیت معتادان متجاهر مورد توجه و در اولویت است. برخورد با معتادان متجاهر باید منطقی و معقول باشد و این مهم حاصل نمی شود مگر با مشارکت دستگاه های مسئول در این زمینه. 

مهدی اقراریان در پاسخ به اینکه چرا تا کنون شورای شهر تهران از علیرضا زاکانی، «سوال» نکرده است تا از ابزار قانونی اش در برابر بدقولی های شهردار استفاده کرده باشد افزود: باید به وضعیت فرهنگی و اجتماعی تهران به عنوان پایتخت توجه ویژه ای شود. تهران فاصله بسیار زیادی تا رسیدن به همان شعار ام القری جهان اسلام دارد. اعضای شورای شهر تذکر داده اند ولی تا کنون سوال نپرسیده اند. موضوع سوال از شهردار در دستور کار اعضای شورا نیست و واقعیت این است که با گذشت یک سال و نیم، شهردار و تیم شهرداری، نگاه واقع بینانه تری نسبت به مسائل شهری پیدا کرده اند.

کدخبر: 883464 ویرایش خبر
لینک کپی شد
زهرا علی هاشمی دبیر گروه: آزاده مختاری
آیا این خبر مفید بود؟