نماینده قم: مسمومیت دانش‌آموزان قمی فوبیاست!/ ده ها دانش آموز در قم طی 5 ماه مسموم شدند

به گزارش خبرنگار اجتماعی رکنا، احمد امیرآبادی فراهانی، نماینده قم گفت: آنچه در این قضیه دیده می‌شود این است که در این باره بزرگ نمایی شده است.دیروز ۲۸ دانش‌آموز را به بیمارستان منتقل کردند که از این تعداد تنها ۸ نفر گفتند که دست و پایشان می‌لرزد و حالت استرس دارند. برخی نیز بیماری‌های زمینه‌ای داشتند.

وی تاکید داشت : می‌توانیم این موضوع را با یک مثال تحلیل کنیم، مثلا در یک جمعی ۸ تا ۱۰ نفر بگویند که  ما در حال خفه شدن هستیم. افراد دیگر که بیماری زمینه‌ای داشته باشند نیز احساس خفگی به آنها دست می‌دهد و می‌گویند که ما در حال خفه شدن هستیم. بر این اساس این موضوع را می‌توان فوبیا عنوان کرد.

کارشناسان می گویند: اگر از بخاری گازی استفاده می کنید و اتاق دریچه هوا ندارد، باید در یا پنجره را باز بگذارید. مطمئن شوید که چیزی در فاصله یک متری بخاری وجود ندارد. همچنین باید دودکش های خود را به طور مرتب تمیز کنید. حال باید دید کدام یک از این توصیه ها در مدارس مورد توجه است.

مسمومیت سریالی دانش آموزان در قم، اکثریت دختر

پاییز و زمستان امسال شاهد گازگرفتگی سریالی در مدارس مناطق قم بوده ایم.

از اواسط مهرماه 1401 تا امروز در مدارس مختلف قم شاهد مسمومیت دانش آموزان بودیم.

مسمومیت 51دانش آموز دختر در هنرستان نور قم (22 مهر)
مسمومیت 15دانش آموز دختر در دبیرستان فاطمیه قم(8بهمن)
مسمومیت مجدد 18دانش آموز دختر در دبیرستان فاطمیه قم( 11 بهمن)
مسمومیت 18 نفر دانش آموز دختر در دبستان میثم قم (16 بهمن) ...

 

 ۴۸ هزار بخاری گازی و یک هزار بخاری نفتی مدارس استاندارد نیستند

و اما روزگذشته معاون وزیر آموزش و پرورش در گفت و گویی که در رکنا منتشر شد که خبر داد:  ۴۸ هزار بخاری گازی و یک هزار بخاری نفتی مدارس استاندارد نیستند.

خان‌محمدی با بیان اینکه ابتدای سال تحصیلی ۷۲۵ میلیارد تومان برای ساماندهی سیستم‌های گرمایشی تزریق کردیم و معتقدیم شعله مستقیم از مدارس شش کلاسه به بعد باید خارج شود اظهار کرد: ۴۹ هزار کلاس درس باید استانداردسازی شود. سهم ما از عوارض گار ۲۰ درصد بود که در لایحه بودجه ۱۴۰۲ به ۵۰ درصد رسیده است و استانداردسازی یک بخش از مدارس تا پایان این دولت را انجام می‌دهیم.

وی افزود: ۴۸ هزار بخاری گازی و یک هزار بخاری نفتی داریم که باید استاندارد شوند و تا پایان سال تحصیلی ۱۴ هزار  سیستم گرمایشی استاندارد می‌شود.

 

 

 

 

کدخبر: 869640 ویرایش خبر
لینک کپی شد
آیا این خبر مفید بود؟