اهدای جایزه نوبل به دانش‌آموز نخبه قزوینی!

به گزارش رکنا به نقل از خبرگزاری دانشجو ، رامتین قاسم‌پور نخبه قزوینی که با شرکت در مسابقه جهانی طرح پرسش سوئد تحت عنوان prize Inquiry برگزیده‌ شد و توانست در جمع ۱۰ دانش‌آموز برتر قرار گیرد جوایز خود را دریافت کرد.

بنیاد نوبل از رامتین قاسم پور خواسته بود وقتی مدال به دستش رسید عکسی برای سایت پرسش مرزهای مولکولی ارسال کند.

در این راستا وی برای نشان دادن فرهنگ غنی ملی اسلامی ایران در کنار پرچم جمهوری اسلامی ایران، تصویری ماندگار در مکان تاریخی سرای سعدالسلطنه قزوین از خود ثبت کرد.

گفتنی است مسابقه جهانی طرح پرسش تحت عنوان prize Inquiry، هرساله به همت مؤسسه Frontiers Molecular در سوئد باهدف ایجاد کنشگری و پرسشگری در بین دانش‌آموزان برگزار می‌شود.

معیار برتری در این مسابقه طرح پرسشی شفاف، کاربردی و دقیق است. سؤالی که قاسم‌پور برای شرکت در این مسابقه مطرح کرد این بود که «اساس مولکولی توجه کردن چیست؟ چرا زمانی که به صدای ساعت فکر می‌کنیم صدای آن بیشتر از زمانی است که به آن فکر نمی‌کنیم؟»

این دانش آموز نخبه قزوینی پیش‌ از این، در تحقیق ساخت ژل ضدعفونی‌کننده بهبود یافته با نانو ذرات نقره، رتبه اول المپیاد علوم پایه و در سایر عرصه‌های علمی همچون جشنواره جابربن‌حیان برگزیده استانی، در جشنواره ابن‌سینا و جشنواره دانشگاه شریف نیز با ساخت یک پهباد رتبه اول را کسب کرده است.

کدخبر: 864888 ویرایش خبر
لینک کپی شد
آیا این خبر مفید بود؟