مانور ویژه منابع طبیعی خراسان رضوی برای جلوگیری از قطع درختان/ سرما همچنان ادامه دارد

به گزارش خبرنگار اجتماعی رکنا، سرما در خراسان رضوی چندین روز است ادامه دارد. سرما در حالی بر این استان حاکم شده است که توزیع گاز نیز دچار اختلال شده و زندگی برای ساکنان دشوار شده است.

تامین هوای مناسب برای خانوارهای استان می تواند امکان مراجعه مردم به جنگل های استان برای تامین چوب به قصد آتش زدن و گرم شدن را افزایش دهد.

محسن فنودی، مدیر کل منابع طبیعی استان خراسان رضوی در گفت و گو با رکنا، تصریح کرد: تمامی یگان ها و رووسای ادارات به همراه یگان های گشت زنی حفاظت از منابع طبیعی در عرصه های طبیعی تمامی شهرستان های استان حضور دارند.

وی افزود: در عرصه های طبیعی استان و در این شرایط جوی اصلا امکان بریدن درختان در مناطق طبیعی وجود ندارد و ما از مردم استان درخواست داریم در صورت مشاهده هر گونه تخطی به منابع طبیعی آن را به اداره کل استان گزارش دهند.

مدیر کل منابع طبیعی استان خراسان رضوی اضافه کرد: برخی از موارد مشاهده شده مربوط به مستثنیات و املاک شخصی افراد و بومیان محل مربوط می گردد و این اراضی در حوزه رسیدگی منابع طبیعی قرار ندارد.

فنودی با اشاره به اهمیت جلوگیری از قطع درختان در تمامی عرصه های طبیعی، ادامه داد: برخی از موارد مشاهده شده نیز در باغات و اراضی کشاورزی قرار دارد که تمامی اینها در حوزه رسیدگی اداره کل جهاد کشاورزی است.

وی با اشاره به اینکه نیروهای یگان حفاظت استان پاسخگوی گشت زنی در تمامی عرصه های منابع طبیعی نیست و این مساله دامن گیر کل کشور است، بیان داشت: سعی داریم رصد تخلفات صورت گرفته در عرصه های منابع طبیعی را با استفاده از تکنولوژهای نوین از جمله پهباد و دستگاه های مشابه انجام دهیم تا بتوانیم رصد دقیق و بهتری در این خصوص داشته باشیم.

کدخبر: 861856 ویرایش خبر
لینک کپی شد
مسعود لاهوت
آیا این خبر مفید بود؟