فرونشست زمین بیمارستان غرضی اصفهان را تخریب کرد/ بحران فرونشست در ایران متولی ندارد + فیلم
حجم ویدیو: 17.40M | مدت زمان ویدیو: 00:02:19

به گزارش خبرنگار اجتماعی رکنا، بهرام نادی عضو هیئت علمی دانشگاه نجف‌آباد  با بیان اینکه مسئله فرونشست اصفهان بسیار جدی است که برای بهتر درک کردن آن باید به بیمارستان غرضی اشاره کنم گفت: با وجود اینکه باید در برابر زلزله نیز مقاومت داشته باشد و در کمک رسانی نقش داشته باشد، قبل از اینکه زلزله‌ای رخ دهد به دلیل فرونشست های زمین، دیوارهای آن ترک برداشته اند پس چطور می‌خواهد در مواقع حساسی مثل زلزله خدمت رسانی کند.

او ادامه می‌دهد: متاسفانه ما متولی متمرکزی در زمینه فرونشست زمین نداریم. یعنی مشخص نیست که وزارت نیرو، وزارت جهان کشاورزی، سازمان محیط زیست، ستاد بحران، استانداری در این امر مسئول هستند. از طرفی قانونی هم اگر در زمینه فرونشست زمین وجود داشته باشد بدون شک برنامه و سازوکاری ندارند.

نادی در پایان خاطر نشان می‌کند: قبل از اینکه دیر شود باید برنامه ریزی منظمی را پایه ریزی کنیم چراکه تمام برنامه‌هایی که در حال حاضر اجرایی می‌شوند خلاف مقررات محیط زیست هستند. ما به محیط زیستی که در آن زندگی می‌کنیم، آسیبی را می‌زنیم که هرگز برگشت پذیر نیست. وقتی آب تمام شود حتی اگر آب شیرین کن هم داشته باشیم باز آبی وجود ندارد. با کم آبی می توان سازگار شد اما با بی آبی نمی توان این کار را کرد.

 

کدخبر: 861469 ویرایش خبر
لینک کپی شد
آیا این خبر مفید بود؟