معاون وزیر آموزش و پرورش: ۱۳ درصد دانش آموزان کشور در مدرسه های غیردولتی تحصیل می کنند

به گزارش رکنا، احمد محمود زاده عصر سه شنبه در شورای آموزش و پرورش استان بوشهر اظهار کرد: مدارس غیردولتی در کمک به آموزش و پرورش نقش و مسئولیت بسیار مهمی را دارند.

وی با اشاره به تحصیل چهار میلیون دانش آموز در مدارس مراکز غیردولتی، مؤسسه‌های فراگیر، هیأت امنایی و مناطق آزاد تجاری اضافه کرد: ۲ میلیون و ۲۰۰ هزار نفر معادل ۱۳ درصد دانش آموزان کشور در مدرسه‌های غیردولتی مشغول به تحصیل هستند.

محمودزاده با اشاره به تحصیل یک میلیون و ۱۰۰ هزار دانش آموز به عنوان فراگیر در کلاس‌های زبان، کنکور ، تقویتی افزود: یک میلیون و ۱۰۰ هزار دانش آموز در مدرسه‌های هیئت امنایی و ۲۳۰ هزار دانش آموز در مناطق آزاد تجاری هستند.

رئیس سازمان مدارس و مراکز غیردولتی و مشارکت‌های مردمی آموزش و پرورش ادامه داد: توانمندسازی نیروی انسانی را در مدارس غیر دولتی دنبال می‌کنیم و تلاش شده تا معلمان دارای صلاحیت حرفه‌ای در این مدارس تدریس کنند.

وی با اشاره به نقش مشارکت مردمی و مدارس هیئت امنایی، مردمی سازی حکمرانی آموزش و پرورش را به عنوان یک مدل جدید مطرح کرد و افزود: آموزش و پرورش امر حاکمیتی بوده و واگذاری آن به غیر ممنوع است.

محمودزاده استفاده از ظرفیت‌های مردمی را یک ضرورت دانست و افزود: نقش و مشارکت مردم به معنای پول و اعتبار و پرداخت شهریه نیست، بلکه نقش در تربیت، اداره مدرسه، برنامه‌ریزی آموزشی و پرورشی است.

وی با بیان اینکه سیاستگذاری، نیروی انسانی، محتوا و نظام ارزشیابی مدارس غیر دولتی از طرف آموزش و پرورش انجام می‌شود گفت: اجرایی سازی سند تحول بنیادین آموزش و پرورش با استفاده از ظرفیت دستگاه‌های اجرایی ضروری است.

معاون وزیر آموزش و پرورش اظهار داشت: مدارس غیردولتی در مسائل آموزش و پرورش به جریان علمی کشور و به راهبرد اساسی تربیت دانش آموز در تراز انقلاب و حوزه‌های تربیتی و فرهنگی کمک می‌کنند.

کدخبر: 854721 ویرایش خبر
لینک کپی شد
آیا این خبر مفید بود؟