زاکانی در واکنش به عدم تحقق وعده‌های انتخاباتی‌اش درباره نجات مردم از ترافیک و آلودگی هوا/ به وعده‌هایم پایبندم

به گزارش رکنا به نقل از ایلنا، علیرضا زاکانی ،  شهردار تهران در پاسخ به این سوال که از وعده‌های شما در روز کسب رای اعتماد در شورای شهر این بود که شهروندان را از آلودگی هوا و ترافیک نجات می‌دهید و دو قطبی خدمات بین شمال و جنوب شهر را از بین خواهید برد، اما ترافیک سنگین‌تر و آلودگی هوا بیشتر شده و از طرفی دو قطبی خدمات بین شمال و جنوب شهر نیز از بین نرفته است، آیا موانعی بر سر راه تحقق وعده‌های شما وجود دارد؟ گفت: ما بر سر وعده‌ای که داده‌ایم هستیم و مشکلی در این خصوص وجود ندارد. موضوع آلودگی هوا به ۲۳ دستگاه مربوط می‌شود و دستگاه اصلی آن ما نیستیم و صرفا به ما در شهرداری هم مربوط نمی‌شود، اما  در حوزه‌هایی که به خودمان برمی گردد، اقدامات را توسعه می‌دهیم.

شهردار تهران خاطرنشان کرد: به طور مثال وقتی ناظر به موضوع حمل و نقل عمومی فعالیت و تلاش می‌کنیم عملا کاری می‌کنیم که بجای این ۷۰.۷۵ درصد خودروی شخصی که امروز در تهران تردد و آلودگی ایجاد می‌کنند در قبال آن به مردم توسط توسعه حمل و نقل عمومی راحتی هدیه کنیم و مردم خودشان حمل و نقل عمومی را پذیرا بوده و از آن استفاده کنند.

زاکانی با بیان اینکه ما قدر و سهم خودمان را درخصوص رفع آلودگی هوا دنبال می‌کنیم، تصریح کرد: برای فضای سبز درحوزه عمومی طی سال گذشته پیرامون شهر ۱۲۵۰ هکتار فضای سبز ایجاد کردیم و این به تصفیه هوا و ایجاد طراوت هوای شهر کمک می‌کند و این غیر از فضاهای سبزی است که در داخل شهر ایجاد کرده ایم. امسال نیز ۱۵۰۰ هکتار فضای شهر پیرامونی ایجاد خواهیم کرد.

وی با بیان اینکه ما خودمان را به شدت مسئول می‌دانیم و اقدامات‌مان را پیش می‌بریم، گفت: امیدواریم سایر دستگاه‌ها نیز در این زمینه فعالیت کنند و ما نیز به آن‌ها کمک خواهیم کرد تا کار را پیش ببرند.

شهردار تهران همچنین درباره اسقاط تاکسی‌های فرسوده برای جلوگیری از آلودگی هوا تصریح کرد: نوسازی ناوگان تاکسیرانی از تکالیف شهرداری است. در حال حاضر قیمت خودرو بالا رفته و به تبع تسهیلاتی که داده می‌شود قدر و سهم راننده نیز افزایش پیدا می‌کند، اما شهرداری با تمام وجود نیز این مسئله را دنبال می‌کند.

زاکانی خاطرنشان کرد: به زودی نیز حدود چند صد دستگاه ون را افتتاح خواهیم کرد که به خدمات شهر اضافه خواهد شد.

شهردار تهران همچنین درباره کاهش دو قطبی خدمات در شمال و جنوب شهر تهران گفت: ساخت ۱۵۰ هزار واحد را تفاهم کرده‌ایم که بخش عمده‌ای از آن در منطقه ۱۳ احداث شود که این منطقه از مناطق جنوب شرقی شهر ما است یا در منطقه ۱۵.۱۸ و ۱۹ قرار است ایجاد شود و در چنین شرایطی عملا امکانی را ایجاد می‌کنیم که این فاصله شمال و جنوب هم در واقع با تغییر ماهیت ساخت و ساز کم شود و بتوانیم عدالت را در همه ابعاد آن ببینیم.

کدخبر: 844760 ویرایش خبر
لینک کپی شد
آیا این خبر مفید بود؟