آخرین وضعیت دانشجویان بازداشتی دانشگاه تهران از زبان معاون فرهنگی دانشگاه + صوت
حجم ویدیو: 24.33M | مدت زمان ویدیو: 00:01:27

به گزارش خبرنگار اجتماعی رکنا، هادی بهرامی احسان، معاون فرهنگی دانشگاه تهران ، در گفت و گو با رکنا درباره لزوم برگزاری کرسی های آزاد اندیشی گفت: در دانشگاه تهران، مناظره و کرسی آزاد اندیشی از ابتدای حضوری شدن آموزش بعد از شیوع کرونا ، در دستور کار قرار داده شده است و تقریبا هر دو هفته یک بار، این کرسی ها برگزار شده اند. تا کنون بیش از 2 هزار گواهی و تاییدیه برای شرکت افراد در این کرسی ها صادر شده است. در حال حاضر و با توجه به شرایط کنونی، این مهم توسعه بیشتری هم از نظر موضوع و هم از نظر جنس کار و حضور دانشجویان پیدا کرده است. برگزاری این کرسی ها را به عنوان یک ضرورت تلقی می کنیم و آن را اشاعه خواهیم داد و بی شک به نتیجه خوبی هم خواهیم رسید.

درگیری و خشونت در مناظره ها نداشتیم

وی در ادامه افزود: تاکنون هیچ درگیری و خشونتی در مناظره ها نداشتیم و دانشجویان به راحتی در مورد موضوعاتی که برایشان مطرح بود صحبت کردند و حتی تذکری هم دریافت نکردند.

کمک به دانشجویان ممنوع الورود و بازداشتی در دستور کار ما است

معاون فرهنگی دانشگاه تهران در پاسخ به اینکه برنامه دانشگاه برای دانشجویان ممنوع‌ الورود و بازداشتی چیست، گفت: متاسفانه دانشجوی ممنوع الورود داریم ولی آمارشان دست کمیته انضباطی دانشگاه است اما بازگشت این دانشجویان به محیط درسی را به صورت جدی پیگیری می کنیم. کمک به دانشجویان ممنوع الورود و بازداشتی در دستور کار ما است؛ آنها فرزندان ما هستند و برای مسئولان دانشگاه، بچه خوب و بد وجود ندارد و مرز بندی در این خصوص نداریم. برای ادامه تحصیل این دانشجویان نمی توان با یک فرمول یکسان با همه برخورد کرد. برخی از این دانشجویان ممکن است با یک محدودیت موقتی مواجه شوند و برخی دیگر.متاسفانه بعضی ها شرایطشان به گونه ای است که ممکن است برایشان احکام متنوعی صادر شود. ضمن اینکه دانشجویانی که به صورت محدود، ممنوع الورود شده اند، برای غیبت در کلاس ها، کمک خواهیم کرد تا به مشکلی بر نخورند.

کدخبر: 843761 ویرایش خبر
لینک کپی شد
زهرا علی هاشمی دبیر گروه: آزاده مختاری
آیا این خبر مفید بود؟