احتمال افزایش مددجویان کمیته امداد با فیلترینگ شبکه های اجتماعی + فیلم
حجم ویدیو: 46.34M | مدت زمان ویدیو: 00:02:48

به گزارش خبرنگار اجتماعی رکنا، مرتضی فیروزآبادی، معاون اشتغال و خودکفایی کمیته امداد امام خمینی (ره) در نشست خبری با اصحاب رسانه در پاسخ به سوال رکنا مبنی بر اینکه با وجود قطعی اینترنت و فیلترینگ شبکه های اجتماعی پر طرفدار، آیا مددجویان کمیته امداد که تسهیلات اشتغالزایی دریافت کرده بودند، در پرداخت وام ها با مشکل مواجه شدند یا خیر؟ گفت: برای کسب و کارهایمان یکی از مسیرهای فروش مددجویان فضای اینترنت است. محدودیت در اینترنت، موجب محدودیت در کسب و کارهای مددجویان ما نیز می شود. با این وجود تا کنون گزارشی مبنی بر اینکه این محدودیت ها موجب ایجاد مشکل حاد شده است نداشتیم. همچنین عدم پرداخت در تسهیلات اشتغال کمیته امداد بسیار کم است.

فیروزآبادی افزود: طی مذاکره با وزارت ارتباطات و فناوری اطلاعات که در روز شنبه داشتیم؛ بنابراین شد که مجموعه تسهیلاتی که برای حمایت کسب و کارهای اینترنتی پیش بینی شده است تا در چنین روزهایی آسیب نبینند را برای مددجویانی که مجری طرح های اشتغال کمیته امداد هستند نیز در نظر گرفته شود. لیست این افراد در حال تکمیل است و در نهایت آن را به وزارت ارتباطات ارسال خواهیم کرد و سعی می کنیم برای این افراد تسهیلات دریافت کنیم.

وی همچنین در پاسخ به اینکه آیا احتمال افزایش تعداد مددجویان کمیته امداد در پی فیلترینگ شبکه های اجتماعی که جمعیتی از ایران و افراد تحت پوشش کمیته در آن به کسب و کار مجازی مشغول بودند، وجود خواهد داشت یا خیر گفت: به طور کلی هر تلاطم اقتصادی، یک آثاری در ورودی مجموعه کمیته امداد دارد و برای این مهم لازم است که بررسی شود تا گزارشات روشنی ارائه شود.

کدخبر: 835892 ویرایش خبر
لینک کپی شد
زهرا علی هاشمی دبیر گروه: آزاده مختاری
آیا این خبر مفید بود؟