نماینده مجلس: به دنبال رفع فیلتر اینستاگرام هستیم / دولت لایحه جرم انگاری فروش فیلترشکن به مجلس ارائه نداده است + فیلم
حجم ویدیو: 2.51M | مدت زمان ویدیو: 00:01:25

به گزارش خبرنگار اجتماعی رکنا، امروز اسماعیل زارع پور ، وزیر ارتباطات  در حاشیه جلسه هیئت دولت گفت: استفاده و فروش فیلترشکن ها غیر مجاز است ولی جرم انگاری نشده است، تلاش می کنیم تا استفاده از فیلترشکن ها علاوه بر غیرمجاز بودن، جرم انگاری هم شود.

این صحبت ها در شرایطی گفته شده است که عضو انجمن کسب و کارهای اینترنتی، روز گذشته گفته بود که  نت بلاکس اعلام کرده هر ساعت یک و نیم میلیون دلار خسارت به اقتصاد وارد می‌شود. حالا این ۲۵ روز گذشته را حساب کنید، می‌شود ۱۲ هزار میلیارد تومان.

همچنین طبق آخرین آمار ایسپا که مربوط به خرداد سال 1401 است، 78.5 درصد از جامعه حداقل از یک رسانه اجتماعی، استفاده می کنند که از این رقم 71.1 درصد از واتس اپ ، 49.4 درصد از اینستاگرام و 31.6 درصد از تلگرام استفاده می کنند.

در این راستا، ولی اسماعیلی ، نایب رئیس اول کمیسیون اجتماعی مجلس شورای اسلامی در گفت و گو با رکنا در پاسخ به اینکه آیا امکان تحقق صحبت های امروز وزیر ارتباطات وجود دارد یا خیر گفت: لایحه ای جرم انگاری  فروش و کسب در آمد از فیلترشکن از طرف دولت به دست ما نرسیده است. ما بیشتر دنبال این هستیم که در فضای امنیتی که به سمت آرامش پیش می رود درخواست بدهیم که فیلترینگ رفع شود و دارندگان کسب و کارهای اینترنتی بتوانند به سر کارشان بازگرداند. 

وی در ادامه افزود: بحث صیانت از فضای مجازی که شورای عالی فضای مجازی آن را پیگیری می کند و ساز و کار جداگانه ای دارد و صحبت های وزیر ارتباطی با این مسئله ندارد. در این روزها، دسترسی به اینترنت کمتر و در برخی شهرها کندتر شده است و پیگیر آن هستیم که شرایط به حالت عادی بازگردد.

کدخبر: 834578 ویرایش خبر
لینک کپی شد
زهرا علی هاشمی دبیر گروه: آزاده مختاری
آیا این خبر مفید بود؟