قدردانی مهدی چمران از عملکرد پلیس در حوادث اخیر

به گزارش رکنا، مهدی چمران در نود و چهارمین جلسه علنی شورای اسلامی شهر تهران در جمع خبرنگاران در خصوص حضور وزیر میراث فرهنگی و گردشگری در صحن علنی شورای شهر تهران گفت: میان مدیریت شهری و وزارت میراث فرهنگی ارتباط گسترده‌ای وجود دارد، چرا که میراث فرهنگی هم در کمیسیون ماده ۵ و هم شورای عالی شهرسازی و معماری حضور دارد و بی تردید تعامل خوب وزارت میراث فرهنگی و مدیریت شهری می‌تواند موجب اقدامات موثر در حوزه‌هایی همچون بافت فرسوده و تاریخی باشد.

وی افزود: با توجه به ظرفیت وزارت میراث فرهنگی در حوزه ایجاد اشتغال و همچنین فرصت‌های مناسب حوزه گردشگری تهران قطعا می‌توان زمینه بسیار خوبی را برای همکاری و استفاده هر چه بیشتر از ظرفیت‌ها در حوزه گردشگری فراهم کرد.

شهرداری تهران نیز در قالب حوزه گردشگری به این مسئله ورود پیدا کرده و ظرفیت‌های ویژه‌ای ایجاد شده، با در نظر گرفتن همه این مسائل و همچنین به مناسبت هفته میراث فرهنگی از وزیر میراث فرهنگی و گردشگری جناب آقای ضرغامی برای حضور در شورا دعوت به عمل آمد.

وی در پاسخ به سوالی در خصوص بررسی موضوع بازار تهران در جلسه امروز با حضور وزیر میراث فرهنگی گفت: در جلسه امروز مقرر نیست در مورد هیچ نقطه‌ای از تهران تصمیم خاصی اتخاذ شود و قطعا صحبت‌ها به صورت کلی خواهد بود؛ اما در خصوص بازار یکی از دستگاه‌های تاثیرگذار میراث فرهنگی است که برای حفظ و ایجاد ایمنی بازار می‌تواند نقش آفرین باشد. امیدواریم با کمک خود بازاریان کار خوب و ارزشمندی در بازار صورت بگیرد.

چمران در خصوص اظهار نظر آقامیری مبنی بر پرداخت پول خرید واگن‌های مترو از سوی دولت گفت: هزینه خرید واگن‌ها از سوی دولت داده نشده بلکه پیش پرداختی برای بانک‌ها از سوی دولت پرداخت شده است. دولت باید ال سی‌هایی برای خرید واگن‌ها باز کند که خوشبختانه این کار تصویب و به تایید سازمان برنامه و بودجه رسیده است و بانک مرکزی نیز در حال دنبال کردن این موضوع است اما از ابتدا نیز اعلام کرده بودیم که این برنامه‌ها زمان بر خواهد بود. ان‌شاء الله قطارها در داخل کشور ساخته خواهد شد؛ اما میزانی که باید وارد شود با پیگیری‌ها انجام خواهد شد.

رئیس شورای اسلامی شهر تهران در سخنان ابتدایی جلسه نیز ضمن قدردانی از عملکرد موثر نیروی انتظامی در حوادث اخیر گفت: نیروی انتظامی همانطور که رهبر معظم انقلاب روز گذشته فرمودند مظلوم واقع شده و از هر طرف به آن تاخته شده است اما تلاش کرده با رعایت کامل شرایط انسانی و دوستی و محبت وظیفه خود را به درستی انجام دهد. بر همین اساس از همه نیروهای انتظامی تشکر می‌کنیم و قدردان آنها هستیم و روز و هفته آنها را گرامی میداریم و امیدواریم برنامه‌های موثری برای شناساندن خود به مردم داشته باشند.

رئیس شورای شهر تهران تاکید کرد: روز گذشته سه شهید نیروی انتظامی در سراسر کشور توسط مردم تشییع شدند. لذا مردم می‌دانند و قدردان زحمات نیروی انتظامی هستند. همانطور که رهبری در دانشکده پلیس فرمودند نیروی انتظامی تلاش بسیاری کرد و رهبری نیز واضح، آشکار، متقن و با روشنگری تمام خطاب به دشمنان هشدار خود را بیان کردند که از خداوند سپاس و تشکر در این خصوص را داریم و امیدواریم سلامتی و توانمندی بیشتری را خداوند به رهبر معظم انقلاب عنایت بفرمایند.

کدخبر: 830585 ویرایش خبر
لینک کپی شد
آیا این خبر مفید بود؟