ترمیم فرسودگی دیوار، زمین و محلات منطقه 12 با قلم موهای رنگی شهرداری
حجم ویدیو: 29.56M | مدت زمان ویدیو: 00:01:46

به گزارش خبرنگار اجتماعی رکنا، برخی شهروندان منطقه 12 تهران میگویند با ارسال ویدئوهایی بیان داشتند که در اطراف  ساختمان شهرداری و شورای شهر تهران  اوضاع تمیزی شهر نامناسب است و آسیب های متعدد محله ها را گرفتار  کرده است. حضور معتادان تا وجود نقاط ناامن و نازیبایی بودن دیوارهای شهر، گله مندی اهالی محلات منطقه 12 است. در این راستا رکنا، موضوع را از شهرداری این منطقه پیگیری کرد.

جلالی، معاون خدمات اجتماعی شهرداری منطقه 12 در گفت و گو با رکنا با اشاره به اینکه در این منطقه، جمع آوری معتادان متجاهر مانند دیگر نقاط کشور در حال انجام است، گفت: البته این موضوع وظیفه شهرداری نیست؛ ولی شهرداری پای کار آمده تا این معضل را ساماندهی کند. در اصل شهرداری مامور دستگیری معتادان متجاهر نیست و پلیس مبارزه با مواد مخدر متولی این کار است. شهرداری با ارائه کمک مثل در اختیار قرار دادن ون به پلیس، در این راستا کمک کننده است.

وی افزود: البته گشت های شبانه شهرداری، دائما در حال جمع آوری این معتادان است؛ اما سازمان بهزیستی ، به عنوان یکی از اصلی ترین متولیانی که لازم است پیگیر ساماندهی معتادان باشد، پای این کار بیاید. با این وجود هر گزارشی، از تجمع معتادان متجاهر در معابر شهری به دست ما برسد و هر نقطه ای که مغفول مانده باشد، ساماندهی می کنیم. شهرداری گشت هایی دارد که افراد بی خانمان، کارتن خواب ها و... را جمع آوری می کند و شب ها آن ها را به گرمخانه می برد و لا به لای این ها، معتادان متجاهر را جمع آوری می کنند. شهرداری دستگاه اجرایی نیست که این افراد را روز بعد هم در گرمخانه نگه دارد؛ لذا این کار بازدارنده نیست و صبح روز بعد این افراد به پاتوق های خودشان باز می گردند.

جلالی در ادامه با تاکید بر اینکه موضوع ایمن سازی نقاط ناامن منطقه نیز توسط شهرداری منطقه 12 پیگیری می شود، گفت: هر شهروندی می تواند با تماس با شماره 137، این نقاط را معرفی کند و ما به سرعت آن نقطه را ساماندهی می کنیم. در نواحی 1 و 3 منطقه، برخی آدرس ها شناسایی شده اند و تامین روشنایی نقاط ناامن در دستور کار است؛ که به زودی و ظرف چند روز آینده این اتفاق خوب رخ خواهد داد.

او همچنین در ادامه در خصوص رنگ آمیزی نقاطی از شهر که فرسوده است یا به علت روشن کردن آتش توسط معتادان، سیاه شده است، گفت: در حال حاضر، در حال ساماندهی و زیباسازی محدوده بازار هستیم. همچنین مناطق محلی و مسکونی منطقه، نیز طی چند نوبت در دوره های گذشته شامل این زیباسازی شده است و در کارهای جدید، حتما از مشارکت مردمی که داوطلب هستند نیز استفاده خواهیم کرد. مواد کار در اختیار داوطلبان به صورت رایگان قرار می گیرد و صرفا آن ها به صورت داوطلبانه به انجام این کار می پردازند.

کدخبر: 815414 ویرایش خبر
لینک کپی شد
زهرا علی هاشمی دبیر گروه: آزاده مختاری
آیا این خبر مفید بود؟