احسان اصنافی هنوز شهردار است / شاید شنبه برکنار شود

به گزارش رکنا به نقل از ایرنا، محمدرضا هاجری، سخنگوی شورای شهر شیراز شامگاه پنجشنبه با اشاره به شایعه برکناری شهردار شیراز این موضوع را رد کرد و افزود: مقرر شده که شنبه ۲۲ مردادماه ۱۴۰۱ اعضای شورا با حضور فرماندار و شهردار شیراز تصمیم نهایی در این خصوص را بگیرند.

هاجری ادامه داد: دیروز و امروز جلسه هم اندیشی اعضای شورا درباره استیضاح شهردار شیراز برگزار شده است.

وی اضافه کرد: قانون درباره طرح استیضاح می‌گوید که باید این جلسه با حضور فرماندار یا نماینده وی برگزار شود و شهردار نیز در جلسه امروز حضور نداشت و در سفر مشهد بود.

هاجری اظهار داشت: در جلسه رای اعتماد به شهردار و یا جلسه استیضاح وی، فرماندار شیراز باید حضور داشته باشد.

وی با بیان اینکه هفت نفر از اعضای شورای شهر شیراز از طرح سوال از شهردار قانع نشدند، گفت: براساس قانون مساله استیضاح شهردار با امضا و درخواست پنج نفر از اعضای شورا امکان پذیر است و در شورا به رای گیری گذاشته خواهد شد که باید فرماندار یا نماینده وی در این جلسه حضور داشته باشند.

جلسه شنبه علنی و با حضور خبرنگاران باشد

وی در ادامه گفت: خبرنگاران و مردم حق دارند مستقیم در جریان امور قرار داشته باشند و امیدواریم با موافقت هیات رئیسه شورا جلسه شنبه ۲۲ مردادماه با حضور اصحاب رسانه برگزار شود.

غلامعلی ترابی عضو دیگر شورا نیز در گفت و گو با خبرنگار ایرنا موضوع برکناری شهردار این کلانشهر را رد کرد و گفت: موضوع استیضاح شهردار در دست بررسی است اما هنوز تصمیم نهایی در این باره گرفته نشده است.

وی ادامه داد: ممکن است تا روزهای آینده حتی مباحث متفاوت از وضعیت کنونی هم اتفاق افتد و تاکنون تصمیم گیری درباره برکناری شهردار نشده و مباحث مطرح شده گمانه زنی بعضی رسانه‌ها بوده است.

عصر پنجشنبه ۲۰ مردادماه خبر برکناری شهردار شیراز در بعضی رسانه‌های استان فارس منعکس شد. این رسانه‌ها نوشته بودند: سعید مصفا به عنوان سرپرست شهرداری معرفی شده است.

کدخبر: 813486 ویرایش خبر
لینک کپی شد
آیا این خبر مفید بود؟