مجوز صدور مجوز ساخت یک طبقه بیشتر در بافت فرسوده

به گزارش رکنا، علیرضا زاکانی ، شهردار تهران گفت: در گذشته در خصوص یک پلاک بحث می‌شد، در حال حاضر حق و حقوق مردم را در نظر داریم و تغییر پهنه را نیز در دستور کار قرار دادیم.

وی افزود: ۱۷ مورد تغییر پهنه را دنبال می‌کنیم که محیط راکد در شهر را به یک محیط پویا و زنده تبدیل می‌کند. یک تصمیم از این جنس به اندازه ۵۰۰ تصمیم می‌تواند اثرگذار باشد که شهر را زنده می‌کند و مولدسازی محسوب می‌شود. چهار هزار و ۵۶۰ هکتار بافت فرسوده در تهران است و در طرح تفصیلی این موضوع لحاظ شده که مجوز ساخت بیشتر از سه طبقه وجود ندارد.

شهردار تهران ادامه داد: مباحث در کمیسیون دنبال شد و یک طبقه به اضافه طبقات افزوده شد که می‌تواند در بافت فرسوده تحول ایجاد کند. در دوره قبل سه ماه برای پرداخت حقوق، پول قرض گرفتند و خوشبختانه ما هیچ قرضی برای پرداخت حقوق نداشتیم و کارگروه‌هایی را تشکیل دادیم که به سمت سرمایه‌گذاری برویم.

علیرضا زاکانی در پایان گفت: ۲۰ روز پایانی سال قبل تلاش مضاعفی داشتیم. ۹۳ درصد منابع مالی در سال قبل تامین شد که سال ما قبل آن بیش از ۷۰ درصد بوده است و ما بدون اینکه مبلغی از بانک‌ها دریافت کنیم توانستیم این میزان از منابع را دریافت کنیم.

کدخبر: 801213 ویرایش خبر
لینک کپی شد
آیا این خبر مفید بود؟