سازمان نوسازی امسال 6 هزار پروژه در دست دارد / تعداد مدارسی که بخاری نفتی دارند،  به عدد صفر نزدیک کردیم + فیلم
حجم ویدیو: 47.90M | مدت زمان ویدیو: 00:06:23

به گزارش خبرنگار اجتماعی رکنا، 19 درصد مدارس کل کشور فرسوده اند. 10 هزار کلاس فرسوده در اصفهان، 127 مدرسه فرسوده و 305 مدرسه کانکسی در کهگیلویه و بویراحمد ، 930 مدرسه ناایمن در تهران، 200 مدرسه کانکسی فعال در کرمانشاه، 4 هزار و 379 مدرسه فرسوده در خراسان رضوی، 468 مدرسه کانکسی در لرستان و... وجود دارد. این ها فقط چند عدد نیستند که پشت هم چیده شده اند؛ بلکه وضعیت این روزهای مدارس کشور است.

امسال 6 هزار پروژه در دست سازمان نوسازی مدارس کشور است

در این راستا حمیدرضا تقی‌پور، معاون برنامه ریزی و مشارکت‌های مردمی سازمان نوسازی مدارس کشور در گفت و گو با رکنا با اشاره به اینکه برنامه سازمان نوسازی رفع ناایمنی مدارس است گفت: «در ساخت و ساز مدارس، استانداردها و مفاهیمی وجود دارد که با آنچه بین عموم مطرح شده است تفاوت دارد. تمامی مدارسی که در آمارهای مدارس فرسوده آمده اند، نیازمند تخریب یا بازسازی نیستند و ممکن است صرفا ناایمنی های جزیی داشته باشند که البته پیگیر آن موارد هم هستیم. امسال حدود 6 هزار پروژه در دستور کار داریم که بخش اعظمی از این ها با درصد پیشرفت فیزیکی بالاست. برای مثال، امسال در شهرستان های استان تهران نزدیک به 99 پروژه داریم که 66 پروژه از آن افتتاح و تکمیل خواهد شد.»

وی با اشاره به اینکه خط قرمز آموزش و پرورش، ایمنی مدارس است و در این خصوص، هیچ نوع کوتاهی پذیرفته نیست، گفت: «اینجا جان دانش آموز در میان است و در این راستا، جلسات مفصلی با مدیران کل آموزش و پرورش و سازمان آتش نشانی داریم که این ها را به نوبت و در اسرع وقت مرتفع می کنیم.»

مردم موارد استفاده از بخاری نفتی در مدرسه را گزارش کنند

تقی پور در پایان گفت: «این که در بین فضاهای آموزش و پرورش کل کشور، بخاری نفتی داریم را نمی توانیم رد کنیم. ممکن است برخی از مدارس، این مشکل را یا به دلیل نبود اعتبار و یا سهل انگاری، داشته باشند. می توان این را گفت که تعداد مدارسی که بخاری نفتی دارند، را به عدد صفر نزدیک کردیم. اگر مردم موردی از استفاده بخاری نفتی در مدارس را دیدند، به سازمان نوسازی و یا رسانه ها اطلاع رسانی کنند تا این موارد پیگیری شود.»

کدخبر: 796397 ویرایش خبر
لینک کپی شد
آیا این خبر مفید بود؟