زاکانی:  اطلاعات شهروندان در هک سامانه تهران من از دست نرفته است / نسبت به شرایط  به مردم توضیح داده شد

به گزارش خبرنگار اجتماعی رکنا، در حالی که حدود 10 روز است شهروندان تهرانی به دلیل هک شدن برخی سامانه های شهرداری تهران با مشکلات متعددی در زمینه شارژ کارت مترو، رزرو طرح ترافیک و استفاده از نرم افزار «تهران من» مواجه هستند، متاسفانه اخبار مربوط به هک شدن سامانه های شهرداری به صورت قطره چکانی به مردم ارائه می شود و شاهد شفافیت شهرداری تهران در این زمینه نیستیم. در همین راستا سوالاتی را از شهردار تهران در حاشیه بازدید از افتتاح ایستگاه متروی 17 شهریور پرسیدیم.

علیرضا زاکانی، شهردار تهران در همین زمینه در پاسخ به سوال خبرنگار رکنا درباره علت ارائه پاسخ های نامشخص توسط شهرداری درباره نحوه هک شدن سایت های مدیریت شهری پایتخت، توضیح داد: موضوعی مانند هک شدن سایت شهرداری تهران، مساله ای عادی نیست، زیرا این اتفاق هم به جنبه های امنیتی و هم به جنبه های عمومی و رفاهی شهر بازمی‌گردد. بنابراین همکاران ما به نسبت شرایط، موارد را به اطلاع شهروندان رساندند.

وی افزود: نوع اطلاع رسانی ما به شهروندان به گونه ای بود که هم ابعاد ماجرا مشخص باشد و هم نحوه انتقال آن به جامعه بتواند مبتنی بر شرایطی پیش برود که خدمات ما دچار اختلال نشود.

شهردار تهران در پاسخ به این سوال که آیا از امروز سامانه «تهران من» کاملا باز شده است، اظهار داشت: هم اکنون خدمات اصلی سامانه تهران من قابل ارائه به مردم است.

وی در پاسخ به سوال دیگر رکنا مبنی بر این که چه میزان از اطلاعات شهروندان تهرانی از سامانه «تهران من» پاک شده است، گفت: همه داده‌ها و اطلاعات شهروندان عزیز در سامانه‌ها محفوظ و از طریق این سامانه‌ها در دسترس شهروندان است.

کدخبر: 790741 ویرایش خبر
لینک کپی شد
زهرا علی هاشمی دبیر گروه : آزاده مختاری
آیا این خبر مفید بود؟