6 هزار دستفروش در روزبازارهای تهران ساماندهی شدند/ به زودی در پایتخت دستفروش نخواهید دید

به گزارش خبرنگار اجتماعی رکنا، قدرت الله محمدی، مدیر عامل شرکت ساماندهی صنایع و مشاغل شهر تهران در گفت و گو با رکنا، با اشاره به اینکه طرح ساماندهی دستفروشان امسال برای اولین بار ما از اردیبهشت آن را شروع کردیم. قرار براین شد که در 5 معبر، این ساماندهی انجام شود. از چند هفته آتی، دستفروشان میادین هفت تیر، تجریش، ولیعصر و خیابان های شهرزاد و 15 خرداد ساماندهی خواهند شد و به محل های تعیین شده منتقل می شوند.

وی در خصوص اینکه حتی اگر فضایی هم برای دستفروشان مشخص نشده بود، می بایست به روزبازارها مراجعه کنند، گفت: خیابان دیگر جای دستفروشان نیست و باید در محل های مشخص شده ساماندهی شوند. همچنین این طرح تا پایان سال ادامه دارد و یگان انتظامی و نیروهای سد معبر اجازه اینکه دستفروشان دوباره به پیاده روها منتقل شوند را نمی دهند.

 45 روزبازار در تمام مناطق تهران داریم

محمدی در ادامه افزود: 45 روزبازار در تمام مناطق تهران داریم که در تمام روزهای هفته دایر هستند و خللی در شغل و کسب درآمد دستفروشان ایجاد نمی شود. همچنین این فضاهای مشخص شده ظرفیت های خالی زیادی دارد و فضا برای دستفروشان مهیاست. در حال حاضر 6 هزار نفر دستفروش در روز بازارها الان دارم. اگر این افراد دستفروش واقعی هستند با حضور در روز بازارها به مشکل بر نمی خورند.

مدیر عامل شرکت ساماندهی صنایع و مشاغل شهر تهران در پایان گفت: فضایی که برای دستفروشان در نظر گرفته شده است؛ 2*1 متر است و هر متر حدودا 9 هزار تومان محاسبه می شود. این مبلغ روزانه 20 هزار تومان می شود. همچنین امکان تحویل فضای بیشتر به دستفروشان متقاضی نیز وجود دارد. لازم به ذکر است که مبلغ اجاره روزانه، به دست پیمانکاران می رسد تا در محل روزبازارها خدمات ارائه کند.

کدخبر: 782195 ویرایش خبر
لینک کپی شد
آیا این خبر مفید بود؟