ورود با آرایش و لاک ناخن به اتاق زایمان ممنوع!

استفاده از رنگ لاک های تیره به ویژه رنگ‌های قرمز، آبی، مشکی و کاشت یا ژلیش ناخن، کار پزشکان در اتاق عمل را با مشکل روبه‌رو می‌کند. پیش از آنکه کاشت ناخن مرسوم شود، مشکل با استون و پاک‌کردن لاک ناخن انگشت اشاره حل می‌شد؛ اما ریمووکردن ناخن کاشته‌شده در اتاق عمل کار ساده‌ای نیست. تذکرات زیاد این موضوع توسط عوامل اتاق عمل به بیمار گاهی به برخورد ناخوشایند آنان ختم می‌شود و خاطره بدی برای بیمار می‌ماند.

به گزارش رکنا به نقل از ایسنا، به گفته یکی از متخصصان زنان و زایمان، دستگاه تشخیص میزان اشباع اکسیژن خون یا همان پالس‌اکسیمتر روی ناخن قرار می‌گیرد و بر اساس طول موج، میزان هموگلوبین متصل به اکسیژن تشخیص داده می‌شود که داشتن لاک بویژه رنگ تیره و حنا روی ناخن‌ها در تشخیص میزان اکسیژن اختلال ایجاد می‌کند و پزشک نمی‌تواند اصطلاحا بیمار را مانیتور کند و همین امر ممکن است جان مادر و نوزاد را به خطر بیندازد.

همچنین آرایش، استفاده از دئودرانت و رژ لب‌های رنگ تیره اجازه نمی‌دهد که پزشک متوجه تغییر حالت و رنگ بیمار یا به‌اصطلاح رنگ‌پریدگی او در حین خونریزی شود چرا که رنگ چهره بیمار بیانگر حال اوست. امروزه برای انجام عمل سزارین، مادر را بیهوش نمی‌کنند و معمولا مادران باردار برای زایمان از کمر بی‌حس می‌شوند. عارضه‌ای که در این زمینه وجود دارد اُفت فشار است که با بالا رفتن ضربان قلب همراه می‌شود. معمولا از طریق حالات چهره می‌توان متوجه حال بیمار شد؛ اما زمانی که فرد آرایش داشته باشد این تشخیص دشوار می‌شود.

کدخبر: 781152 ویرایش خبر
لینک کپی شد
آیا این خبر مفید بود؟