نایاب شدن داروهای بیماران آلزایمری در کشور/ سازمان غذا و دارو پیگیر کمبود دارو در شهرستان ها شود

به گزارش رکنا، بیماران مبتلا به آلزایمری که جز پایتخت ساکن هستند، در چند روز گذشته اعلام می کنند دارو های افراد مبتلا به آلزایمر موجود نیست. داروی افراد مبتلا به آلزایمر بسیار مهم است و در صورت نرسیدن دارو آنها دچار یک عذاب مضاعفی خواهند شد. خانواده های این افراد می گویند دارو بسیار کمیاب است و دارو های خارجی اصلا موجود نیست، دارو های ایرانی هم با کمبود جدی مواجه است، اگر هم پیدا شود، بسیار گران است. در این خصوص با انجمن آلزایمر ایران تماس گرفتیم تا موضوع را بررسی کنیم و درباره کبود دارو و پیامد های نرسیدن دارو به ایرن افراد را بپرسیم.

معصومه صالحی، مدیرعامل انجمن آلزایمر ایران، در گفت و گو با خبرنگار اجتماعی رکنا، گفت: در تهران موردی وجود نداشته که با کمبود داروی ایرانی مواجه شده باشد، دارو خارجی هم بعضی ها با قیمت بالا پیدا می کنند.

 توهم، هذیان نتیجه نرسیدن دارو به بیماران مبتلا به آلزایمر

وی در خصوص اینکه اگر دارو به افراد مبتلا به آلزایمر نرسد، چه اتفاقی رخ خواهد داد، گفت: اگر به این افراد دارو نرسد، آنها دچار توهم، هذیان و به هم ریختگی و فراموشی می شوند، در نتیجه هم خود بیمار و هم خانواده بیشتر اذیت خواهند شد.

سازمان غذا و دارو فکری برای کمبود داروی بیماران شهرستانی مبتلا به آلزایمر 

مدیر عامل انجمن آلزایمر ایران با بیان اینکه تحریم هم موجب شده تا برخی از مواد اولیه دارو ها نیز وارد نشود، بنابراین دارو کمیاب می شود، ادامه داد: سازمان غذا و دارو باید در این موضوع ورود و مسئله را بررسی کند. فوت دست خداوند است اما در صورت نرسیدن دارو به این افراد، همانطور که گفتم هم خود بیمار و هم اطرافیانشان به لحاظ بهداشت روانی و بعد رفتاری با مشکل مواجه می شوند.

وی ادامه داد: افرادی که در شهرستان ها با کمبود داروی بیماران آلزایمری مواجه شده اند، به دانشگاه های علوم پزشکی شهر خود و به بخش درمان دانشگاه مراجعه کنند و نیاز به داروی خود را اعلام کنند. آنها از تهران و شرکت های دارویی که دارو دارند، درخواست می کنند تا دارو برایشان ارسال شود. 

کدخبر: 766768 ویرایش خبر
لینک کپی شد
نیلوفر افتتاحی دبیر گروه : آزاده مختاری
آیا این خبر مفید بود؟