«مدرسه پیشرفت» ستاد اجرایی فرمان امام افتتاح شد

به گزارش رکنا،  کشور نیازمند نو آوری در راهکارها است. لزوم مدیریت این روزهای کشور رسیدن به همبستگی فکری نخبگان برای باز کردن گره مشکلات است. مدرسه پیشرفت ستاد اجرایی فرمان امام با همین اهداف افتتاح شد.

«مدرسه پیشرفت» با هدف گفتمان سازی مولفه‌های پیشرفت و مسئله محوری در راستای پیشرفت ایرانی-اسلامی در ستاد اجرایی فرمان امام وبه اهتمام ستاد پیشرفت جامع منطقه‌ای افتتاح شد.مراسم افتتاحیه «مدرسه پیشرفت» با هدف گفتمان سازی مولفه‌های پیشرفت و مسئله محوری در راستای پیشرفت ایرانی-اسلامی و فراهم کردن عدالت آموزشی برای همه فعالیت مردمی با طراحی یک نظام آموزشی گروه محور برای اولین بار در کشور تلاش می‌کند.

محمد محسن دوباشی، مدیرعامل ستاد پیشرفت جامع منطقه‌ای در مراسم افتاحییه «مدرسه پیشرفت» ستاد اجرایی فرمان امام که باهمت ستاد پیشرفت جامع منطقه‌ای ایجاد شده است، گفت:برای اینکه بتوانیم مسئله‌های عمیق و مهم کشور را  حل کنیم به شدت نیازمند نوآوری در حکمرانی مردمی هستیم .ماموریت ما این است که به پیشرفت روز به روز، حرکت‌های مردمی و امید آفرین بیش از بیش توجه کنیم.

در این نشست روح الله متفکر آزاد، عضو هیات رئیسه مجلس نیز با تاکید بر اینکه درشکل دهی مسئله پیشرفت موضوع باور به پیشرفت بسیار مهم است بیان داشت: دنیای جدید، ساختار نوین خود را می خواهد و طرح راه حل هایی برای این دنیای جدید نیازمند است.حوزه حکمرای با هوش مصنوعی در دنیا متحول خواهد شد.

وی تاکید کرد:در حوزه قابلیت تولید محتوا را انقلاب اسلامی داشته است. چاره‌ای جز حرکت به سمت شکل گیری اتاق‌های تولید فکر و پیشرفت با توجه به تمدن خود نداریم.

متفکر آزاد با گفتن ازاینکه انقلاب اسلامی علمدار گفتمان پیشرفت در دنیا شده است افزود:چاره‌ای جز این نداریم که راه حل‌ها را استانداردسازی کنیم، ابراز همه این موضوعات به شکل گیری اندیشکده‌ها بستگی دارد.

در ادامه این مراسم حجت السلام علی بابایی مدیر مرکز نظام سازی ستاد پبشرفت با اشاره به اهمیت تعلیم و آموزش به عنوان فعالیت‌های اجتماعی ائمه اطهار، بیان داشت:آموزش را از منظومه تفکری خود خارج کردیم و بایک نظام آموزشی پر اشکال روبرو هستیم.

وی ادامه داد:ما در فضا و جریان آموزش کشور اگر بخواهیم در مدار پیشرفت حرکت کنیم باید تغییری در محتوای آموزشی و چگونگی آن داشته باشیم.

حجت الاسلام علی بابایی گفت:باید در اهداف آموزش تغییر ایجاد کنیم.

 

کدخبر: 744848 ویرایش خبر
لینک کپی شد
آیا این خبر مفید بود؟