بررسی گود خطرناک بابک زنجانی در جلسه آینده شورای شهر تهران + فیلم
حجم ویدیو: 6.23M | مدت زمان ویدیو: 00:00:50

بنا به آخرین آمار 363 گود رها شده در تهران وجود دارد. از این تعداد حدود 100 گود در وضعیت خطرناک تری قرار دارند. یکی از این گود ها گود ایران زمین در شهرک غرب است که در واقع پروژه آن مربوط به بابک زنجانی می شود. دکتر مهدی عباسی در مورد وضعیت این گود در پایتخت توضیحاتی ارائه کرد.

به گزارش خبرنگار اجتماعی رکنا، سود سرشار حاصل از ساختمان سازی آن هم در شمال پایتخت باعث شده است تا میزان گودبرداری ها در سال های اخیر افزایش پیدا کند.

اواخر مهرماه 99، سازمان نظام مهندسی ساختمان استان تهران در مورد آخرین وضعیت گودهای تهران هشدار داده است که بر اساس آمار سازمان مهندسی کشور 363 گود رها شده در تهران وجود دارد که حدود 100 مورد آن پرخطر است.

یکی از پروژه های گودبرداری معروف در تهران، پروژه ایران زمین بابک زنجانی در شهرک غرب است. این پروژه پس از ضبط اموال زنجانی از سوی دادگاه به وزارت نفت داده شد اما آن طور که شهردار وقت منطقه 2 تهران در مرداد سال گذشته اعلام کرد، این وزارتخانه تاکنون اقدامی برای مشخص شدن وضعیت این پروژه انجام نداده است.

گفتنی است پروژه ایران زمین قرار بود در 17 هزار متر زمین و با مجوز 314 هزار متر مربع بنای اداری و تجاری ساخته شود اما در همان زمان دردسرساز شد و حتی خانه های مجاور آن به دلیل گودبرداری غیراصولی و رانش زمین آسیب دید.

حال یک گود بزرگ در شمال غرب تهران دهان باز کرده و گویی قصد بلعیدن ساختمان های اطراف اش دارد و لازم است تا مدیران شهری و مسئولان دستگاه های دیگر به وضعیت بلاتکلیف آن رسیدگی کنند.

بررسی وضعیت گودهای خطرناک در شورای شهر تهران

دکتر مهدی عباسی، رئیس کمیسیون شهرسازی و معماری شورای شهر تهران در رابطه با وضعیت گودبرداری های نیمه تمام پایتخت و گودی که در شهرک غرب و منتسب به بابک زنجانی است به خبرنگار رکنا اظهار داشت: گود ایران زمین بسیار خطرناک است. شهرداری تهران موظف است به سرعت وضعیت این گود را تعیین و تکلیف کند. چون آنجا یکسری فرایند واگذاری به شرکت نفت را نیز داشته است، باید دید تا در چه مرحله ای به مرحله ای به سر می برد و لازم است تا از مراجع قضایی این موضوع پیگیری شود.

وی در مورد وضعیت پایداری و خطرات ناشی از آن ادامه داد: این گود، گودی خطرناک است و پایداری اش ممکن است دچار اخلال شده باشد. اینجانب به عنوان تذکر وضعیت پروژه ایران زمین را در صحن شورای شهر اعلام خواهم کرد.

عباسی در مورد وضعیت سایر گودهای تهران افزود: گودهای تهران نسبتاً زیاد هستند که بعضی از آن ها در مناطق تهران رفع خطر شده و بعضی نیز سازنده ها در آن ساخت و ساز کرده اند، اما در بعضی پروژه ها مانند پروژه ذکر شده، نیازمند مداخله جدی مدیریت شهری است.

کدخبر: 729232 ویرایش خبر
لینک کپی شد
مهدی برازنده
آیا این خبر مفید بود؟