زاکانی: یک معتاد متجاهر هم برای تهران زیاد است/ فاصله طبقاتی در بالا و پایین خیابان انقلاب/ وجود 12 هزار هکتار بافت ناپایدار در تهران +فیلم
حجم ویدیو: 20.28M | مدت زمان ویدیو: 00:02:45

به گزارش خبرنگار اجتماعی رکنا، شهردار جدید تهران با شعار و چشم انداز "تهران، الگویی برای جهان اسلام" کار خود را آغاز کرد. این درحالی است که آسیب های اجتماعی و اقتصادی متعددی پایتخت ایران را مورد هدف قرار داده است. علیرضا زاکانی وضعیت موجود تهران را ارزیابی و از برنامه های خود برای تغییر و تحولات در شهر ارائه کرد.

توجه همزمان به روح و جسم شهر

علیرضا زاکانی، شهردار تهران در رابطه با وضعیت پایتخت در حوزه های اجتماعی، فرهنگی و اقتصادی با اشاره به چشم اندازش برای تبدیل شدن تهران به الگویی برای جهان اسلام به خبرنگار اجتماعی رکنا گفت: محقق شدن تهران به الگوی جهان اسلام نیازمند هم آفرینی است، اینگونه نیست که چیزی در جیب مان باشد و به مردم بدهیم. این موضوع اصولی دارد که دارای یکسری چهارچوب های کلی است و این چهارچوب ها عبارت است از اینکه اولاً شهر برای رشد و تعالی انسان هاست، دوم اینکه رشد و تعالی شهر باید با توجه به جنبه های نرم و سخت خودش اعمال شود، بنابراین توجه همزمان به روح و جسم شهر مورد توجه است. بنابراین خصوصیاتی که در جامعه اسلامی مورد توجه قرار خواهد گرفت، باید خصوصیاتی هویت بخش باشد.

تهران هویت ایرانی - اسلامی ندارد

وی در مورد اختلاف طبقاتی موجود در تهران گفت: شهر تهران هویت ندارد، اکنون با نگاهی به ساختمان های بالا و پایین خیابان انقلاب، با دو صورت متفاوت مواجه می شویم که در یک موضوع اشتراک دارند و آن نداشتن هویت ایرانی-اسلامی در شهر است.

تهران 12 هزار هکتار بافت ناپایدار دارد

زاکانی در ادامه بیان معضلات و نیازهای شهر تهران افزود: شهر تهران دچار تبعیض است، منطقه 22 تهران دارای 122 متر فضای سبز به ازای سرانه اش دارد و منطقه ی 10 تهران نیز دارای 2.6 متر فضای سبز است. این تبعیض در ارائه خدمات با شرایط فعلی بیداد می کند. علاوه بر این شهر دارای استحکام نیست و 12 هزار هکتار بافت ناپایدار در تهران وجود دارد.

شهردار تهران در پایان تاکید کرد: شهر از بُعد اجتماعی در جهات مختلف دارای تناقضات جدی است. درحالی در تهران معتاد متجاهر دیده می شود که حتی یک معتاد متجاهر نیز برای شهر تهران زیاد است، علاوه بر این در شهر کودک کار و یکسری آسیب های اجتماعی، فرهنگی و اقتصادی مشاهده می شود. در نظام فکری منسجم انقلاب و مکتب امام (ره)، شهر و جامعه فارغ از جنبه انسانی برای خود هویت واحد دارد. بنابراین سوق دادن هویت جامعه به سمت جامعه ایده آل مهدوی از وظایف ماست و امید است تا صورت این موضوع را با همکاری یکدیگر بیافرینیم و آن چه که لازم است در زمین ایجاد کنیم.

کدخبر: 724657 ویرایش خبر
لینک کپی شد
مهدی برازنده
آیا این خبر مفید بود؟